Heb ineens geen kredietlijn meer!!

josi
Topic Starter
Berichten: 551

Heb ineens geen kredietlijn meer!!

#1 , 13 okt 2009 12:36

Sinds ik begin september een nieuwe bankkaart heb is mijn kredietlijn ineens verdwenen!Ik ben dus naar mijn bank geweest en daar zeiden ze me dat ik geen krediet meer krijg.Ben al 30 jaar klant en heb nooit problemen gehad.Ze konden me geen uitleg geven want ze verstaan er niks van,zeggen ze tenminste.Ik ga al sinds jaren geregeld onder nul maar let er héél goed op dat dit nooit 3 maanden is.Dus ik heb ten laatste om de 2 maand telkens een positief saldo.Zo ook nu want ben mijn uittreksels nog eens gaan nakijken.
Ik heb ook geen verwittiging gekregen dat er iets mis is met mijn rekening.Ik heb geen andere rekeningen noch schulden.
De bankdirecteur kan me niet helpen en heeft me een papier gegeven met een mailadres van een ombudsman!Maar ik zit nu wel met de gebakken peren!
Graag raad want dit is een onrechtvaardige situatie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 13 okt 2009 13:06

T'ja wat is rechtvaardig??

Kaskrediet krijgen is een 'voorrecht', geen enkele bank kan verplicht worden om U kaskrediet te geven...indien de bank van mening is dat bepaalde klanten niet meer of nog onvoldoende kredietwaardig zijn dan kan ze het kaskrediet intrekken. Vergeet niet dat het crisis is...lees er eens de 'Algemene voorwaarden' van uw bank op na...als u geen spaarcenten of vastgoed hebt...dan vrees ik er voor.

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#3 , 13 okt 2009 13:35

Denk dat de bankdirecteur dit dan toch zou gezegd hebben.En er is wel een spaarrekening maar die dient niet om van te leven.
En een bank moet zijn clienten toch verwittigen indien de doorlopende opdrachten niet betaald worden,dit denk ik toch.
Heb ondertussen al mail gekregen van de ombudsdienst maar deze kunnen me niet helpen en verwijzen me door naar de ombudsdienst van mijn bank.
Ik las ook al op het internet dat bij problemen de bankdirecteur altijd weet wat er scheelt en hij je kan helpen.Maar deze doet of hij van niks weet,is het waarheid of niet?Wie weet het!

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”