Eis om alimentatie , eerder anders overeen gekomen

akiraa
Topic Starter

Eis om alimentatie , eerder anders overeen gekomen

#1 , 08 okt 2009 11:24

Even in het kort mijn situatie.
Zoon van 15 woonde in co ouderschap bij mijn ex en bij mij (ik ben de moeder).
Dit ging goed tot hij aangaf bij ex te willen wonen. We kwamen tot een akkoord voor een proeftijd, welke nu nog loopt. Daarna afhankelijk van wat zoon wil, zou hij bij ex gedomicileerd worden. Op papier werd gezet en door ex en mij ondertekend dat er geen alimentatie verschuldigd is door mij en ook dat hij alleen de kosten voor school, sportclub, enz .. zou dragen.
Nu komt er een brief van een advocaat waarin staat dat ex een alimentatie eist plus de helft van alle school en medische kosten en sportclub.
Hoe geldig is het onderling overeengekomen schrijven tussen ex en mij?
En wat gebeurd er als ik niet reageer?
Of als ik wel reageer en weiger die dingen te betalen met verwijzen naar het overeengekomen schrijven?
Kan men loonbeslag leggen? Ik ben zelfstandige en haal heel weinig loon uit de zaak.
Ik heb wel behoorlijk wat onroerend goed in eigendom op privenaam, kan men daaraan komen? Dit onroerend goed wordt permanent verhuurd en daar heb ik dus wel inkomen van? Kan men daarvan inhouden?
Een hoop vragen maar ik zie het nu echt niet meer zitten. De maat is vol voor mij. De bekende druppel zeg maar.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
akiraa
Topic Starter

#2 , 16 okt 2009 13:44

Jammer dat er niemand reageert.
:?

Peterken

#3 , 16 okt 2009 13:56

Beste Akiraa
Ik spreek uit ondervinding. Een schriftelijke oevreenkomst tussen jullie beiden heeft geen juridische waarden.
Dus als ze willen kunnen ze hieer mee door. Maar dan moeten ze dit wel eerst gerechtelijk laten vastleggen.

Reclame

Rebel-with-a-cause

#4 , 17 okt 2009 09:27

Even in het kort mijn situatie.
Zoon van 15 woonde in co ouderschap bij mijn ex en bij mij (ik ben de moeder).
Dit ging goed tot hij aangaf bij ex te willen wonen. We kwamen tot een akkoord voor een proeftijd, welke nu nog loopt. Daarna afhankelijk van wat zoon wil, zou hij bij ex gedomicileerd worden. Op papier werd gezet en door ex en mij ondertekend dat er geen alimentatie verschuldigd is door mij en ook dat hij alleen de kosten voor school, sportclub, enz .. zou dragen.
Nu komt er een brief van een advocaat waarin staat dat ex een alimentatie eist plus de helft van alle school en medische kosten en sportclub.
Hoe geldig is het onderling overeengekomen schrijven tussen ex en mij?
En wat gebeurd er als ik niet reageer?
Of als ik wel reageer en weiger die dingen te betalen met verwijzen naar het overeengekomen schrijven?
Kan men loonbeslag leggen? Ik ben zelfstandige en haal heel weinig loon uit de zaak.
Ik heb wel behoorlijk wat onroerend goed in eigendom op privenaam, kan men daaraan komen? Dit onroerend goed wordt permanent verhuurd en daar heb ik dus wel inkomen van? Kan men daarvan inhouden?
Een hoop vragen maar ik zie het nu echt niet meer zitten. De maat is vol voor mij. De bekende druppel zeg maar.
Wat staat beschreven in jullie vonnis over de te betalen/ontvangen alimentatie?

Terug naar “Echtscheiding”