bezetting polyvalente ruimte...Graag wat menselijker

dorinka
Topic Starter

bezetting polyvalente ruimte...Graag wat menselijker

#1 , 07 okt 2009 20:13

Beste forum leden,
Vandaag hebben wij een 1ste schrijven ontvangen van de advocaat van onze verhuurder. Om het kort te houden draait de verhuuder de feiten in zijn voordeel. Dat wij aanpalende ruimtes in gebruik hebben genomen en dat door de eigenaar alleen aangeboden was als opslagplaats. Zo gezegd hebben wij schriftelijk aan de verhuurder een opzegbrief verzonden wij de ruimtes zo spoedig mogenlijk zouden ontruimen. Wij hebben nooit iets schriftelijks gedaan.( dat zou op 18 Januari 09 verstuurd zijn ) Alleen dat wij zo snel mogenlijk iets anders zouden zoeken had mijn man toen gezegd. Als wij wisten dat dit een opslag ruimte zou zijn...wie zou zo stom zijn ons adres hier te willen zetten. Er wordt geschreven dat wij moeten ontruimen op 11 oktober, en wij zijn al de 6de. Indien wordt vastgesteld dat er op maandag 12 Oktober de woonst niet leeg staat zal er onmiddelijk overgegaan worden tot dagvaarding voor de bevoegde rechtbank en de uitdrijving vorderen.Wij werken voltijds, het het is nog niet bewoonbaar die wij op 29 Juni de acte er van tekende. Vrederechter kunnen wij pas ten vroegste nu vrijdag gaan. Juredische raad heeft mijn man vandaag al genomen. 5 dagen om te ontruimen ? Kan het wat menselijker ? Dit was sinds Januari de 1ste brief, niet aangetekend. Dreigen van de huisbaas al 3de keer, nog voor deze brief.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dorinka
Topic Starter

#2 , 07 okt 2009 20:43

Nogmaals wil ik toevoegen dat er nooit een huurcontract werd opgesteld voor dit pand, opslagplaats of wat het ook mag zijn. Ik wil voor ons, hebben huisdieren, mijn dochtertje pas 13 jaar geworden het menselijk houden. Betalen tenslotte huur, kregen de huisbaas het eerste jaar regelmatig op bezoek, kregen hulp van hem om het opstellen van het bed van mijn dochtertje. was verschillende keren koffie komen drinken bij ons, en 1 maal blijven eten. Dus wetend dat wij dit niet gebruikten voor opslagplaats. Wij zouden die ruimtes in gebruik hebben gemaakt voor een woning ? 7 deuren geen brand deur die op de garage geeft, getegeld ingebouwde keuken, badkamer, wc appart en een groot profetionele oven met gasfornuis. Waren allemaal kosten van de eigenaar. Wij hebben alleen de verf betaald voor de twee kamers en het salon. De rest is met laminaat, dus keuken, salon en kamers.Toen ze mij op het gemeente huis zeiden, een maand geleden dat nr 110 niet bestond van die straat is het wel zo dat Electrabel op onze naam maar op de 109 stond, 2 Huisbellen zonder naam. Zou de rest van het gebouw ook opslagplaats zijn ? sinds 6 maand ongeveer hebben wij onze post naar mijn moeder laten zenden via de post. Lange, lange uitleg. Maar zit vol met zenuwen, overdag kan ik niets ondernemen daar ik voltijds werk en pas om 17h00 thuis ben.

dorinka
Topic Starter

#3 , 07 okt 2009 21:06

Tenslotte, herbegint maandag aanstaande weer te werken. Ook voltijds. Begint soms om 4h00 s'morgens maar wet nooit wanneer hij gedaan heeft. Zijn beroep is schauffeur in transport- verhuizingen en kan omgeving Antwerpen zijn, maar holland- Brussl- Luxemburg is zeker geen uitzondering. En aantal firma's kan ook verschillend zijn. Dus het is geen uitzondering dat hij pas om 18h00-19h00 thuis komt. Zoals ik al schreef betalen wij deze maand 1000 euro voor de afbetaling voor onze nieuwe woning, 250 euro hier. ( Hebben voor deze maand nog niet betaald ) die 250 euro. Dus met de kosten die wij al hadden voor het opknappen van ons huis, en die zullen er nog zijn hebben kunnen wij ons geen advocaat veroorloven. Maandelijke kosten en eten moet tenslotte ook betaald worden. En tijd...Wat vanaf volgende week veel minder zal zijn. Ik heb geen rijbewijs. Waar wij nu zitten, dus die opslagplaats zou verhuudr zijn nu 15 Oktober...als opslagplaats. Al is dit waar, 5 dagen om te ontruimen ?
Om ten slotte naar ons huis te vluchten, geen afwerking en zoals....dieven te verrekken ?

Reclame

Terug naar “Huren”