Begin dit jaar lieten wij in ons nieuwe woning een keuken installeren door [geanonimiseerd door de webmaster].
Achter ons gloednieuw gasvuur wordt een zogenaamde "spatwand" geplaatst.
De eerste maal dat wij wensen te wokken op ons gloenieuw kookvuur trekken er allerlei "blazen" in onze spatwand, ongelooflijk, een spatwand die de muur moet beschermen tegen gloeiende hete spatten kan zelf niet tegen de minste warmte. Bovendien was dit dan nog een wand van 500€!
Onmiddellijk hebben wij [geanonimiseerd door de webmaster] verwittigd en de nodige foto's doorgestuurd (via e-mail). Na verschillende pogingen tot reactie komt er nu na 3 maand de volgende:
Beste,
.... bla bla bla ... Uit de ingezonden foto's dient geconcludeerd te worden dat de blaasvorming een gevolg is van een oververhitting.
Daar onze verkoopsvoorwaarden stellen dat oververwarming geen recht geeft op waarborg, kunnen wij niet ingaan op uw verzoek tot terugbetaling.
Wanneer u wenst over te gaan tot vervanging van de niswand kunnen wij u, indien gewenst, een offerte maken voor het materiaal en werkuren waarbij [geanonimiseerd door de webmaster], uit commerciele overweging, wil tegemoetkomen in de kostprijs.
Dit is ronduit SCHANDALIG! Ze leveren ons een product dat niet doet wat het moet doen en dan zouden wij nog eens moeten een deel betalen om dit te repareren.
U moet weten dat we hier over een keuken van 17000€ spreken!
Het minste wat je dan verwacht is degelijke kwaliteit en een degelijke opvolging in geval van problemen.
Nu zijn mijn vragen:
Kan men dit zomaar beweren op basis van foto's, oververhitting?
Welke wettelijke bescherming kan ik inroepen als consument?
Ik wil het hier uiteraard niet bij laten, hoe kan ik best te werk gaan?
Alvast bedankt voor alle tips en hints.
Met vriendelijke groet,
ViePie