Hallo iedereen ,
Ik heb een vraagje ivm onderhoudsgelden die ik betaal voor mijn 2 kinderen en die ik al meer dan 15 jaat correct betaal .
Alles is steeds goed verlopen tot 2 jaar geleden plots mijn kinderen niet meer op bezoek kwamen .
Ze zijn groter en hebben meer hun eigen leven (ze mogen eigenlijk van mijn ex alles) en ik ben daar strenger en anders in .
Nu ja , ik heb enkel bezoekrecht en kon dus niet anders dan toezien en mijn gedacht zeggen en meer niet .
Normaal en dat staat ook zo beschreven (ik was toen al slim genoeg dit op papier te laten zetten daar ik wist dat er ooit problemen van zouden komen) , moet mijn ex vrouw me telkens de schooluitslagen + elk nieuw schooljaar me de inschrijving bewijzen geven van de scholen .
Sinds vorig jaar kreeg ik geen einduitslagen meer en dit jaar zie ik ook geen inschrijving meer terwijl dit op papier staat beschreven .
Ik heb dan zelf naar haar advocaat en haarzelf een brief geschreven waar deze blijven en hun aan doen herinneren dat dit op papier staat en zo afgesproken is .
Ook vernam ik dat mijn zoon met succes afgestudeerd was en dus niet meer op die school is .
Nu vraag ik me af of hij gaan werken is of nog verder is gaan studeren ?
Ik heb ze 14 dagen gegeven om te antwoorden .
Ondertussen zijn we 14 dagen verder en hoorde ik van beide partijen niets ?
Wat moet men als vader in dit land doen buiten weeral gaan procederen voor iets dat op papier toch al staat en me weer geld gaat kosten , terwijl ik daar de middelen niet echt voor heb .
In dit land worden de wetten en regels toch meer tegen dan voor de man gemaakt vind ik en moet ik toch weer gaan uitzoeken hoe ik misschien onterecht betaal voor mijn zoon die al werkt ?
Kan ik ergens gratis terecht met dat papier van toen dat door haar advocaat als bewijs is afgegeven ?
Bedankt voor jullie hulp en advies .
Mvg
T'is niet altijd gemakkelijk om te weten te komen waar ze school lopen, zeker niet eens ze verder studeren.Om de schoolresultaten te krijgen, kun je je rechtstreeks tot de schooldirectie wenden door een brief te schrijven. Ik kan je daar een voorbeeld/model van bezorgen als je mij via pb jouw emailadres geeft.
Ja , en als ze al verder studeren , want dat is ook niet zeker !T'is niet altijd gemakkelijk om te weten te komen waar ze school lopen, zeker niet eens ze verder studeren.Om de schoolresultaten te krijgen, kun je je rechtstreeks tot de schooldirectie wenden door een brief te schrijven. Ik kan je daar een voorbeeld/model van bezorgen als je mij via pb jouw emailadres geeft.
Ja dat is het simpelste , maar wetelijk mag het niet zomaar !Simpelste oplossing is natuurlijk om geen alimentatie meer te betalen voor de zoon.
Als hij werkt krijgt ze normaal voor hem toch geen alimentatie van je en als hij toch studeert zal je er snel genoeg wat van horen.
Zomaar stoppen met betalen mag poster zeker niet doen!Mijn raad,
stop gewoon met alimentatie te betalen.
Zij is dan verplicht om kleur te bekennen. Als hij werkt kan ze immers niets meer eisen.
Als hij verder studeert, is ze verplicht om je dat te bewijzen. En wees gerust, zo snel kunnen ze geen loonsbeslag laten leggen op je loon, zeker niet omdat je 1 keer geen alimentatie hebt betaald.
Goed zot.Mijn raad,
Zij is dan verplicht om kleur te bekennen. Als hij werkt kan ze immers niets meer eisen.
Als hij verder studeert, is ze verplicht om je dat te bewijzen. En wees gerust, zo snel kunnen ze geen loonsbeslag laten leggen op je loon, zeker niet omdat je 1 keer geen alimentatie hebt betaald.
Niet helemaal juist.Zomaar stoppen met betalen mag poster zeker niet doen!Mijn raad,
Ook al zou het kind gestopt zijn met schoolgaan dan nog moet men betalen tot het kind een eigen inkomen heeft(werkloosheid/inkomen uit werk enz..)
Stuur een AZ en vraag, om binnen de 14 dagen, het bewijs te leveren dat het kind op 1 september ingeschreven was op school of werd ingeschreven bij de VDAB(wachttijd). Vermeld zeker in uw brief dat indien u geen bericht krijgt binnen die periode u er vanuit zat gaan dat het kind een eigen inkomen heeft en u de betaling zal staken.
En krijg te horen dat het om een meerderjarige gaat en jij daar dus totaal geen zaken mee hebt.Hallo iedereen ,
Ik heb een vraagje ivm onderhoudsgelden die ik betaal voor mijn 2 kinderen en die ik al meer dan 15 jaat correct betaal .
Alles is steeds goed verlopen tot 2 jaar geleden plots mijn kinderen niet meer op bezoek kwamen .
Ze zijn groter en hebben meer hun eigen leven (ze mogen eigenlijk van mijn ex alles) en ik ben daar strenger en anders in .
Nu ja , ik heb enkel bezoekrecht en kon dus niet anders dan toezien en mijn gedacht zeggen en meer niet .
Normaal en dat staat ook zo beschreven (ik was toen al slim genoeg dit op papier te laten zetten daar ik wist dat er ooit problemen van zouden komen) , moet mijn ex vrouw me telkens de schooluitslagen + elk nieuw schooljaar me de inschrijving bewijzen geven van de scholen .
Sinds vorig jaar kreeg ik geen einduitslagen meer en dit jaar zie ik ook geen inschrijving meer terwijl dit op papier staat beschreven .
Ik heb dan zelf naar haar advocaat en haarzelf een brief geschreven waar deze blijven en hun aan doen herinneren dat dit op papier staat en zo afgesproken is .
Ook vernam ik dat mijn zoon met succes afgestudeerd was en dus niet meer op die school is .
Nu vraag ik me af of hij gaan werken is of nog verder is gaan studeren ?
Ik heb ze 14 dagen gegeven om te antwoorden .
Ondertussen zijn we 14 dagen verder en hoorde ik van beide partijen niets ?
Wat moet men als vader in dit land doen buiten weeral gaan procederen voor iets dat op papier toch al staat en me weer geld gaat kosten , terwijl ik daar de middelen niet echt voor heb .
In dit land worden de wetten en regels toch meer tegen dan voor de man gemaakt vind ik en moet ik toch weer gaan uitzoeken hoe ik misschien onterecht betaal voor mijn zoon die al werkt ?
Kan ik ergens gratis terecht met dat papier van toen dat door haar advocaat als bewijs is afgegeven ?
Bedankt voor jullie hulp en advies .
Mvg
Om de schoolresultaten te krijgen, kun je je rechtstreeks tot de schooldirectie wenden door een brief te schrijven. Ik kan je daar een voorbeeld/model van bezorgen als je mij via pb jouw emailadres geeft.
Als een kind afgestudeerd is, moet het zich inschrijven als werkzoekende, tenzij het werk heeft.
Informeer je bij de betrokken dienst daarover.
Het kind moet natuurlijk in staat zijn om in zijn eigen levensbehoefte te kunnen voorzien. Een vakantiejob of een inkomen uit een leerovereekomst zijn ook inkomsten maar daar kan men niet van leven...in die zin heb je gelijk!Niet helemaal juist.
Men blijft onderhoudsplichtig zolang het kind kindergeldgerechtigd is.
Een kind kan dus perfect een job hebben en toch nog kindergeld en onderhoudsgeld gerechtigd zijn. Ook al gaat het NIET naar school en heeft het een eigen (hoewel bescheiden) inkomen.
Daarnaast zijn kinderen die meerderjarig zijn, niet meer gebonden aan het omgangsrecht van hun ouders bepaalt in de echtscheidingsregeling.
Zij hebben zelf de keuze of ze hieraan nog willen voldoen of niet.
Als meerderjarige zijn zij NIET gebonden aan de overeenkomsten tussen hun ouders.
Daarnaast heeft de school helemaal niet het recht om je ook maar enige informatie te geven over een meerderjarige leerling zonder deze zijn toestemming.
Daar de zoon is afgestudeerd, veronderstel ik dat deze de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt en dus meerderjarig is. De school had je dus zelfs niet eens mogen meedelen dat hij is afgestudeerd zonder zijn toelating.
De moeder is inderdaad verplicht zich te houden aan de echtscheidingsovereenkomst.Het kind moet natuurlijk in staat zijn om in zijn eigen levensbehoefte te kunnen voorzien. Een vakantiejob of een inkomen uit een leerovereekomst zijn ook inkomsten maar daar kan men niet van leven...in die zin heb je gelijk!Niet helemaal juist.
Een kind kan dus perfect een job hebben en toch nog kindergeld en onderhoudsgeld gerechtigd zijn. Ook al gaat het NIET naar school en heeft het een eigen (hoewel bescheiden) inkomen.
Daarnaast zijn kinderen die meerderjarig zijn, niet meer gebonden aan het omgangsrecht van hun ouders bepaalt in de echtscheidingsregeling.
Als meerderjarige zijn zij NIET gebonden aan de overeenkomsten tussen hun ouders.
Daarnaast heeft de school helemaal niet het recht om je ook maar enige informatie te geven over een meerderjarige leerling zonder deze zijn toestemming.
Daar de zoon is afgestudeerd, veronderstel ik dat deze de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt en dus meerderjarig is. De school had je dus zelfs niet eens mogen meedelen dat hij is afgestudeerd zonder zijn toelating.
Wat de meederjarigheid en het afleveren van een schoolattest betreft heb je 'ongelijk'!
Uit het bericht van misterbean blijkt dat vader en moeder overeen zijn gekomen om jaarlijks de schoolresulaten en de inschrijving op school door te geven...niet het kind maar de moeder is gebonden aan die overeenkomst...als 'bean' de uitvoering van die overeenkomst wil, dan zal moeder en neit het kind een attest van inschrijving op school moeten voorleggen!
Hallo ,Niet helemaal juist.Zomaar stoppen met betalen mag poster zeker niet doen!Mijn raad,
Ook al zou het kind gestopt zijn met schoolgaan dan nog moet men betalen tot het kind een eigen inkomen heeft(werkloosheid/inkomen uit werk enz..)
Stuur een AZ en vraag, om binnen de 14 dagen, het bewijs te leveren dat het kind op 1 september ingeschreven was op school of werd ingeschreven bij de VDAB(wachttijd). Vermeld zeker in uw brief dat indien u geen bericht krijgt binnen die periode u er vanuit zat gaan dat het kind een eigen inkomen heeft en u de betaling zal staken.