Onwaarschijnlijk hoge prijs - kan dit zomaar?

evgoeth
Topic Starter

Onwaarschijnlijk hoge prijs - kan dit zomaar?

#1 , 17 sep 2009 14:11

Mijn broer en zijn vriendin zijn op zoek naar een huis.
Onlangs stond (en staat) er eentje te koop in de gemeente waar ze willen wonen.

Het gaat om een huis van gemiddelde grootte, weliswaar 4 muren zonder ramen en deuren in, een soort van ruwbouw, maar geen nieuwbouw, zonder elektriciteit, enfin, gewoon blote baksteen.

Hiervoor vragen zij maar eventjes 195 000 euro.

Ik ben mee gaan kijken en de prijs, enfin, ik vind het schandalig.

Er zijn instapklare huizen van dezelfde grootte die evenveel kosten, minder soms!

Ze gaan het niet kopen wegens te duur maar stel nu dat het huis verkocht wordt aan die veel te hoge prijs en de schatter gaat niet akkoord? Dan kunnen de kopers toch problemen krijgen met hun lening, niet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 17 sep 2009 14:18

Bij het ondertekenen van de verkoopscompromis zet men gewoonlijk 'Onder voorbehoud van de aanvaarding van een hypothecaire krediet'...probleem opgelost.

evgoeth
Topic Starter

#3 , 17 sep 2009 14:22

Zover was ik zelf ook al wel.

Ik voorspel dat dat kot daar binnen een jaar nog gaat staan, omdat elke overeenkomst zal afspringen wegens een veel te hoge prijs waar de bank niet mee akkoord zal gaan.

Enfin, misschien moeten ze al eens 50 000 afbieden ofzo :-)

Bedankt.

Reclame

Lex

#4 , 17 sep 2009 14:34

De vraagprijs van een woning ligt toch altijd hoger dan de verkoopprijs...alleen stel ik mij de vraag wat is dat 'krot' nu juist?

Een krot (te renoveren) met 4-5 slaapkamers, stadstuintje in het centrum van Antwerpen/Brussel of Gent is wel 160-180.000 euro waard...denken dat er 50.000 euro van de prijs zal gaan is redicuul!

evgoeth
Topic Starter

#5 , 17 sep 2009 14:41

4 slaapkamers wel ja.
En het perceel is 312 m², dat speelt ook een rol.
Maar geen centrum van Antwerpen, Brussel of Gent. Rupelstreek.

Enfin, 50 000 euro inderdaad schromelijk overdreven van mij 

Enfin, we zullen het zien, misschien vinden ze iemand die dat er wél voor wil neertellen.

Een huis is toch maar waard wat een sukkelaar ervoor wil geven he.

Lex

#6 , 17 sep 2009 15:07

Een schatter van de bank is niet ONafhankelijk, laat je broer mss. eens contact opnemen met de eigenaars en vraag of ze akkoord zijn om een onafhankelijek schatter de waarde te laten bepalen.

Wat de prijs betreft, zot zijn doet geen zeer, het is niet bij wet verboden en ook een potentiele koper mag met geld gooien...

Heb je soms geen link waar de woning te koop werd aangeboden? (desnoods via een PM)

Terug naar “Kopen”