aangetekend schrijven huuropzeg

eefke
Topic Starter

aangetekend schrijven huuropzeg

#1 , 26 jul 2009 13:15

Stel dat ik deze maand nog een aangetekend schrijven wil versturen om mijn huuropzeg laten in te gaan in augustus, ben ik dan nog op tijd als ik het aangetekend schrijven nu woensdag 29 juli verstuur? Of ben ik ook nog op tijd als de aangetekende brief vrijdag 31 juli toekomt bij de verhuurder.

Normaal gezien krijg ik dinsdag 28 juli het akkoord om een andere woonst te huren, maar wil de nieuwe huurovereenkomst rond hebben vooraleer ik de opzeg van het huidige contract doe.

Bijkomende vraag gezien dit niet gespecifieerd staat in mijn huurovereenkomst, stuur ik dit aangetekend schrijven naar de verhuurder of naar het immo-kantoor waar hij mee samenwerkt?

alvast bedankt voor uw reactie!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 26 jul 2009 15:00

Nergens in de wetgeving staat dat het een aangetekend schrijven hoeft te zijn..

Voor kennisgeving AS geldt sinds enige tijd artikel 53bis ger. W.
Ten aanzien van de geadresseerde, en tenzij de wet anders bepaalt, worden de termijnen die beginnen te lopen vanaf een kennisgeving op een papieren drager berekend :
1° wanneer de kennisgeving is gebeurd bij gerechtsbrief of bij een ter post aangetekende brief met ontvangstbewijs, vanaf de eerste dag die volgt op deze waarop de brief aangeboden werd op de woonplaats van de geadresseerde of, in voorkomend geval, op zijn verblijfplaats of gekozen woonplaats;
2° wanneer de kennisgeving is gebeurd bij aangetekende brief of bij gewone brief, vanaf de derde werkdag die volgt op die waarop de brief aan de postdiensten overhandigd werd, tenzij de geadresseerde het tegendeel bewijst.
Best maakt u hier dus een aangetekende zending van met ontvangstbewijs. (kost € 1.20 meer)

Ik dien hier wel bij te zeggen dat u vreselijk kort op de bal speelt. Als de post wat te laat is ziet u immers met een maand extra opzeg opgezadeld.

Als de verhuurder een faxnummer heeft mag u deze opzegging ook steeds per fax verzenden of u kan deze natuurlijk tegen ontvangstbewijs gaan overhandigen aan de verhuurder zelf.

Reclame

Terug naar “Huren”