Aanslag nog steeds niet teruggekregen

snauw
Topic Starter

Aanslag nog steeds niet teruggekregen

#1 , 06 jul 2009 11:17

Beste,

Het is nu 6 juli en wij hebben nog steeds niks terug gekregen van de belastingen, we zouden normaalgezien zo'n 5000 euro moeten terugkrijgen.

Het volledige verhaal is dat er een wijziging van rekeningnr werd meegegeven op de belastingsbrief welke zeker correct was. Begin dit jaar hebben we het document waarop staat hoeveel je terug krijgt ontvangen met het foutieve rekeningnr (hun fout dus). Na een telefoontje was het rekeningnr recht gezet en we zouden de som eind mei ontvangen. Eind mei nog niks ontvangen, weer een telefoontje en een fax!, nu zouden we het bedrag eind juni ontvangen en nog niks gezien :(

Dit is wat'k op het net gevonden heb:
De fiscus beschikt over 18 maanden te rekenen vanaf 1 januari van het aanslagjaar om een aanslag in te kohieren (art. 359 W.I.B.). Als een aanslag te laat (buiten de toegekende termijn) of helemaal niet werd opgenomen in het kohier, kan de belastingplichtige de terugbetaling van de ingehouden voorheffing (roerende en bedrijfsvoorheffing) en voorafbetalingen eisen die voor dat jaar werden verricht

Kan iemand mij zeggen welke stappen/documenten moeten ondernomen worden om bovenstaande te verkrijgen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 06 jul 2009 12:14

Het één heeft met het ander niets te maken.
Uw aanslag werd ingekohierd want het eindresultaat is al gekend.
Alleen moet het geld nog teruggegeven worden.
Sinds enkele weken heeft Financiën een programma gestart ("STIMER") waarmee men vooraleer iets terug te geven, eerst wordt nagekeken of er ook niet elders schulden zijn bij Financiën. En misschien vertraagt dat de zaak?

Joeri_J

#3 , 06 jul 2009 12:36

zover zitten ze nog niet bij financiën ;-)
vanaf 1 januari 2010
Tegen 2012
bron: http://www.itprofessional.be/news.cfm?id=103732

Reclame

kristin

#4 , 06 jul 2009 13:58

wij zitten al van eind april te wachten op de terugbetaling.
mijn man heeft op tijd zijn papier binnengebracht dat dit 50/50 gedeeld moest worden met zijn ex, maar zijn ex heeft haar papier pas een week te laat binnengebracht.
En niemand kan je helpen wanneer het betaald gaat worden

Vandebos

#5 , 06 jul 2009 14:17

Beetje geduld, Het kan erger:

Ik ben iemand die altijd moet bijbetalen. ( huizen zijn luizen...)

aanslag 2005 moest betaald zijn tegen augustus 2006
aanslag 2006 moest betaald zijn tegen januari 2007
aanslag 2007 moest betaald zijn tegen februari 2008

Dat zijn drie betalingen op 17 maanden tijd...

Heb niet snel de neiging te klagen, maar toen stond het schuim me toch op de lippen. Blauw stemmen heeft er nooit ingezeten en behoort nu definitief tot de onmogelijkheden... :evil:

bosprocureur

#6 , 21 jul 2009 11:30

Beetje geduld, Het kan erger:

Ik ben iemand die altijd moet bijbetalen. ( huizen zijn luizen...)

aanslag 2005 moest betaald zijn tegen augustus 2006
aanslag 2006 moest betaald zijn tegen januari 2007
aanslag 2007 moest betaald zijn tegen februari 2008

Dat zijn drie betalingen op 17 maanden tijd...

Heb niet snel de neiging te klagen, maar toen stond het schuim me toch op de lippen. Blauw stemmen heeft er nooit ingezeten en behoort nu definitief tot de onmogelijkheden... :evil:
Foei foei foei.
Ik heb me nochtans laten vertellen dat de inkomsten uit onroerende goederen perfect fiscaal kunnen geneutraliseerd worden mits een of meer hypotheekleningen, uiteraard aangegaan voor aankoop of verandering van onroerend goed.

Is mijn info dan zo verkeerd, of is er een gegronde reden om daar dan maar niet van te genieten ? :roll:

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”