Kan de verhuurder een beslissing tot huur steeds uitstellen?

BVercruysse
Topic Starter

Kan de verhuurder een beslissing tot huur steeds uitstellen?

#1 , 16 jun 2009 10:48

Bericht mag verwijderd worden. Ik wil niet dat het eventuele immokantoor omwille van mijn "klacht" niet zou kiezen voor ons...
Laatst gewijzigd door BVercruysse op 16 jun 2009 14:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 jun 2009 13:48

Zolang u niet kan aantonen dat de verhuurder discriminerende (lees racistische want selecteren is ook een vorm van discrimineren) standaarden handhaaft niet. (lees geen "vreemdelingen", alleenstaande moeders, koppeltjes die pas gaan samenwonen)

Als verhuurder wil ik ook meerdere kandidaten per pand zien vooraleer ik een beslissing neem. Ik wil immers de grootst mogelijke zekerheid dat niet alleen de huur betaald wordt, dat het pand onderhouden wordt zoals het hoort, doch tevens dat de huurders die het pand betrekken een ogenschijnlijk stabiele relatie hebben. (zodat ze niet na één maand aan de deur staan of bellen dat ze uit elkaar zijn en het pand niet verder willen huren) Zelfs als je met alle dingen rekening tracht te houden kan je je nog schromelijk vergissen.

Het is echter niet verstandig van die verhuurders om zulke korte termijnen te zetten, dan moet men immers effectief telkens weer uitstellen. Als ik jullie was zou ik trachten met de verhuurders eens af te spreken, hen zeer duidelijk maken dat het pand jullie enorm interesseert maar dat jullie wel zo spoedig mogelijk zekerheid willen zodat jullie weten dat het zoeken kan stoppen of juist doorgaan. Stel eventueel voor als geste om nu reeds de waarborg te regelen op een huurwaarborgrekening. Dat toont hen eveneens dat het jullie ernst is.

Dergelijke onderhandelingen komen steeds neer op het kunnen overtuigen van de verhuurder dat het je ernst is. Vergeet niet dat het voor een huurder "slechts" (absoluut niet negatief bedoeld, geen flaming nodig) gaat om een maandelijks bedrag tussen de € 350 - € 650 ( zolang het geen villa of kasteel is ...) doch dat je van de verhuurder vraagt dat hij aan iemand die hij niet kent (het is nooit slim te verhuren aan mensen die je kent, heb zelf zo al vrienden verloren) het gebruik van een goed te geven dat een waarde van € 100.000 tot 250.000 vertegenwoordigt.

EDIT: woordje vergeten...
Laatst gewijzigd door Vandebos op 16 jun 2009 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.

BVercruysse
Topic Starter

#3 , 16 jun 2009 13:52

Bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord!

Alles wordt geregeld via een immobiliënkantoor. Kunnen wij vragen om in contact te komen met de verhuurder? Momenteel kennen we die nog niet.

Toen we het appartement voor de tweede keer bezochten samen met onze ouders, bleek dat de mensen die nu nog huren onze ouders kenden. Ze hebben al een goed woordje gedaan bij het kantoor. Ik hoop dat dat ook meehelpt.

Reclame

Vandebos

#4 , 16 jun 2009 13:55

Benader het immokantoor met het voorstel dat je wil doen, zij zullen deze info wel onmiddellijk doorgeven aan de verhuurder. Hoe sneller het pand immers verhuurd is hoe sneller ze hun commissie krijgen.

En goede geloofsbrieven helpen altijd....

Terug naar “Huren”