Tweedehandswagen verkoop

Wimpie
Topic Starter

Tweedehandswagen verkoop

#1 , 09 jun 2009 23:25

Enkele weken geleden heb ik mijn auto van 2001 om financiële redenen te koop aangeboden. Vrij snel kwam er een kandidaatkoper op af, die na het zien van de auto onmiddellijk een voorschot gaf ter reservatie.
Hij heeft geen testrit willen maken, hoewel dat perfect mogelijk was.
Het interieur van de wagen is goed onderhouden maar natuurlijk niet nieuw.
Ik spreek af met de kandidaat koper dat ik de wagen naar mijn garagist breng met de vraag hem grondig na te kijken en hem vervolgens te laten keuren zodat hij een groen keuringsbewijs heeft en zo'n car pas.
Ik heb de factuur aan de garagist betaald ( heb kopie ) en sprak af
met de koper dat ik de auto definitief aan hem zou overhandigen wanneer ik op een vriend kon rekenen met auto tijdens het weekend wegens een
niet uit te stellen afspraak. Deze vriend was vrij, dus werd de wagen overhandigd aan de koper. De kosten van de garage ( 500€ ) nam ik voor mij, hij betaalde het saldo.
Enkele dagen later belt hij mij met de mededeling dat de auto door zijn achteras is gezakt??
Ik stel hem voor langs de gaan bij de controle want zij hebben toch een groene kaart afgeleverd.
Hij doet dit en daar weet men hem te vertellen dat de garagist 2 keer op controle is geweest omdat hij daarvoor de eerste keer op afgekeurd werd ( ik heb geen weet van dit voorval,noch probleem ). Na de 2de afspraak bij de keuring krijgt de auto zijn groene kaart en is alles in orde.
Nu begint de koper mij te stalken dat ik een schadevergoeding moet betalen etc etc.
Ik heb, naar mijn mening , al het mogelijke gedaan om een veilige auto af te leveren en ik begrijp dan ook niet wat men mij ten laste kan leggen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wimpie
Topic Starter

#2 , 10 jun 2009 20:08

Kan er mij aub iemand raad geven ?
Ik veronderstel dat de nieuwe eigenaar een aangetekende zending naar me heeft gestuurd, moet het nog gaan ophalen.
maar ik zou heel graag wat tips of informatie hebben.
Mocht dit misschien al in een andere topic behandeld zijn, laat het
me dan ook even weten aub.

Hartelijke dank voor elke vorm van informatie.

chrisd

#3 , 11 jun 2009 09:06

Kan er mij aub iemand raad geven ?
Ik veronderstel dat de nieuwe eigenaar een aangetekende zending naar me heeft gestuurd, moet het nog gaan ophalen.
maar ik zou heel graag wat tips of informatie hebben.
Mocht dit misschien al in een andere topic behandeld zijn, laat het
me dan ook even weten aub.

Hartelijke dank voor elke vorm van informatie.
Je behoort geen zaken met verborgen gebreken te verkopen (dat lijkt hier ook absoluut niet het geval) en verder hebben jullie ten opzichte van elkaar m.i. na levering/betaling geen verplichtingen.

Als koper het niet eens met je wordt, kan hij je al dan niet middels een advokaat laten dagvaarden; daar zou ik hem bij gelegenheid, vriendelijk, op attent maken.

Momenteel speelt iets dergelijks op rechtenforum.nl.

Reclame

Wimpie
Topic Starter

#4 , 11 jun 2009 16:16

Heel erg bedankt.

Krijg ik toch een beetje rust....

Ik heb in 1998 een auto verkocht van 11 jaar en de koper rijdt er nu nog steeds vrolijk mee rond, nooit geen problemen gehad.

Ik heb het artikel gelezen en het vertoond in elk geval veel
gelijkenissen.

Ik zal in elk geval alle mails ea goed bewaren.

Groetjes

Terug naar “Gebrekkige Producten”