knieletsel

candise
Topic Starter

knieletsel

#1 , 27 mei 2009 18:53

mijn vriend die is zwaar van een trep van een tractor gesukkeld, hij is naar dokter van het werk geweest die daar zit, die heeft hem onmiddellijk terug naar huis gestuurd om naar spoed te gaan, daar hebben ze hem in een spalk gestoken, met de mededeling kom volgende week eens terug, week erachter zat hij nog zo dik, we zullen hem opnieuw spalken maar wat losser want we vermoeden dat de spalk te hard aangespannen was, we mochten de week later terugkomen, na verwijderen spalk nog steeds dikke knie, toen heeft hij zo moeten blijven rondlopen voor een week, en nog een week , en nog een week, toen begonnen ze het toch een beetje raar te vinden dat die knie dikker en dikker werd, en besloten ze te onderzoeken wat de reden kon zijn, hij kreeg mri , en de week erna moest hij terug om de mri te bespreken, ze vonden natuurlijk de onderliggende reden nog steeds niet, dus werd dan een kijkoperatie gepland, die dag toen hij binnenmoest voor de kijkoperatie werd mijn vriend opgenomen om 7.30 's morgens, pas in de namiddag kon hij naar huis, niet geopereerd , er was ergens een dubbele boeking gebeurd met als gevolg dat er geen OK beschikbaar was, er werd nieuwe afspraak gemaakt ,dit was pas enkele weken later , na kijkoperatie kwam men tot de vaststelling dat er kraakbeen van zijn knieschijf was verdwenen, er was een hele krater in zijn knieschijf, ze hebben dit uigekuisd, en met een vijzel gaten in geklopt met de bedoeling dit te laten bloeden zodat er nieuw kraakbeen zou aangemaakt worden, maar de kans was heel klein dat dit effectief zou lukken, en het zou een lang genezingsproces zijn, het ongeval gebeurde 22 januari, de operatie was eind maart ... hij heeft al paar keer naar controlearts geweest, maar nu begint die arts moeiijk te doen, de laatste controle bij de arts dateert van begin mei, en toen al vond de controlearts dat hij weer mocht beginnen werken , maar keurde dit toch nog goed voor een maand, volgende week , begin juni moet hij terug komen, de behandelende arts zei dat het onverantwoord was om nu al terug te gaan werken aangezien dat er soms revalidaties zijn tot 9 maanden, nu vraag ik mij af wat er gaat gebeuren als de controlearts dit volgende week niet goedkeurt, want volgens mij stopt de verzekering dan van betalen, ze wachten namelijk ieder keer van betalen tot ze de goedkeuring van de arts ontvangen, ik weet dat ik kan beroep aantekenen, maar word je dan nog doorbetaald ? zo nee, moeten we dan naar de ziekenbond waar me maar meer de helft zullen krijgen van wat we nu hebben ? want bij de bond krijg je maar 60% van het brutoloon, en daar kunnen we absoluut financieel niet mee toekomen ! we zullen onze auto niet meer kunnen afbetalen, enz... zou het mss kunnen helpen dat de controlearts en de behandelende arts in dezelfde praktijk werken ? begin echt ongerust te worden en heel onzeker over de toekomst ....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 29 mei 2009 10:55

Uit ‘hij is naar dokter van het werk geweest’ leid ik af dat het om een arbeidsongeval gaat.

“Art.63...§ 4. In geval van betwisting omtrent de aard of de graad van arbeidsongeschiktheid van de getroffene of...is de verzekeringsonderneming verplicht de in de artikelen 22*, 23, 23bis of 24 bedoelde dagelijkse of jaarlijkse vergoeding bij voorschot te betalen op grond van de door haar voorgestelde graad van blijvende ongeschiktheid of....”(10 APRIL 1971. - Arbeidsongevallenwet).

* “Art.22. Wanneer het ongeval een tijdelijke en algehele arbeidsongeschiktheid veroorzaakt, heeft de getroffene, vanaf de dag die volgt op het begin van die arbeidsongeschiktheid, recht op een dagelijkse vergoeding gelijk aan 90 pct. van het gemiddeld dagbedrag...”.(10 APRIL 1971. - Arbeidsongevallenwet).

Zie zelf art.23,23bis en 24.

“Art.64bis. De in artikel 87, derde lid, bedoelde geneesheren kunnen eveneens bemiddelend optreden op vraag van de getroffene of van de verzekeringsonderneming bij de vaststelling van de graad van blijvende arbeidsongeschiktheid, in de gevallen en onder de voorwaarden bepaald door de Koning. Zij stellen hierover een verslag op. Indien het voorstel van de bemiddelende geneesheer door de getroffene of de verzekeringsonderneming niet wordt aanvaard, wordt het geschil door de meest gerede partij bij de arbeidsrechtbank aanhangig gemaakt...”(10 APRIL 1971. - Arbeidsongevallenwet).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

candise
Topic Starter

#3 , 31 mei 2009 19:09

ik begrijp die wetteksten niet al te goed, het is idd een arbeidsongeval en hij wordt al betaald door verzekeringen van begin februari, maar nu , sedert het laatste bezoek aan de arbeidsgeneesheer krijgen we de indruk dat hij het niet zo makkelijk meer gaat goedkeuren, wat als hij het de volgende keer niet meer goedkeurt, hij moet de 8ste juni terug op consultatie, en als het niet goedgekeurd wordt dan betaalt de verzekering niet meer uit, dan zitten wij een maand zonder inkomsten, want dan moet mijn vriend stempelen, als wij dan in beroep gaan moet de verzekering dan blijven uitbetalen tot de zaak in beroep uitgesproken is ? dank u

Reclame

Terug naar “Arbeidsongevallen”