reparatieopdracht = bestelbon ?

mugtango
Topic Starter

reparatieopdracht = bestelbon ?

#1 , 08 mei 2009 14:06

Na 10 jaar trouwe dienst geeft de motor van onze garagepoort het op. Het is een onderdeel van een gekend merk met een grote firma daarachter.

Op maandag bel ik mijn probleem door, reeds op dinsdagmorgen 8.00u staat de servicedienst aan mijn deur (was zo afgesproken).

De man in kwestie drukt 2 maal op de knop en zonder verder onerzoek bevestigd hij mijn vermoeden dat het de motor zelf is die stuk is en niet de sturing.

Hij laat weten dat de desbetreffende motor niet meer door hun firma wordt gemaakt, maar wel nog kan worden besteld. De kost voor de motor zou, samen met de kosten voor vervanging van de defecte motor, ergens tussen de 600 à 800 euro gaan kosten. Doch zet dit jammer genoeg niet op papier.

Gezien de leeftijd van de sturing en de grotere kans op ook daar een defect stelt hij voor onmiddellijk een volledig nieuw systeem te plaatsen voor de lieve prijs van 1450,00 euro alles inbegrepen. Dit wordt wel op een reparatiebon geschreven.

Ik vraag even bedenktijd, maar besluit gezien de hoge herstelkost nog diezelfde avond de reparatiebon te ondertekenen en door te faxen voor het volledige systeem.

Intussen zijn we vrijdag en weet ik met zekerheid dat ik een vervangmotor kan aanschaffen voor 170,00 euro, heel wat minder dan wat die hersteller mij voorstelde.

Kan die bon nog worden geannuleerd, of moet dit gezien worden als een rechtsgeldige bestelbon en dien ik 25% van 1450,00 euro te betalen als schadevergoeding.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding