Geachte,
Op woensdag 6 mei 2009 bel ik naar schoenenwinkel Buffalo met de vraag of ze de herenschoen van het type Van Bommel 13018/04 in maat 8 op voorraad hebben. Deze schoen hebben ze, dus op woensdagavond ga ik langs om deze schoenen op te halen.Aangezien ik niet weet hoe de schoen er moet uitzien (ik heb enkel de referentie doorgekregen van de persoon voor wie de schoenen zijn) koop ik deze schoenen.Bij thuiskomst blijkt dat de schoenendoos de referentie 13018/01 heeft. Op dat moment denk ik dat ze misschien de juiste schoenen in de verkeerde doos meegegeven hebben.Nadat de persoon voor wie de schoenen zijn deze bekijkt blijkt dat het effectief om de verkeerde schoenen gaat.De dag nadien, op donderdagmiddag 7 mei 2009 ga ik terug naar de winkel om de verkeerde schoenen om te wisselen voor de schoenen met de juiste referentie.De schoenen met referentie 13018/04 hebben ze niet (trouwens nooit gehad liet een andere verkoopster dan de dag ervoor aan de telefoon weten) en kunnen ze ook niet meer bestellen.Aangezien de schoen die ik heb de verkeerde kleur is wil ik die schoenen dus niet houden.Dat was geen probleem, ik mocht de schoenen teruggeven. MAAR … ik krijg wel mijn geld niet terug, wel krijg ik een waardebon die ik binnen de 6 maanden moet opgebruiken (in een winkel waar ik überhaupt nooit iets zou kopen)Mijn vraag is, kan dit wettelijk? Kan ik alsnog mijn geld eisen ipv een bon?