samenwonen met vriendin

Hendrikje
Topic Starter

samenwonen met vriendin

#1 , 15 jun 2006 11:51

Kan iemand mij op volgende raad geven?
Mijn man en ik zijn vorig jaar uit elkaar gegaan. Aangezien we nog geen 2 jaar getrouwd zijn hebben we van het vredegerecht een beschikking verkregen met de toelating apart te wonen tot we in onderlinge overeenstemming kunnen scheiden, wat volgend jaar is.
Nu heb ik ondertussen iemand leren kennen en in september willen we gaan samenwonen.
Kan ik dit maken? Kan ik mijn adres bij haar zetten zonder in de problemen te geraken?
Of moet ik mijn adres ergens anders zetten, vb. bij ouders, tot de scheiding officieel rond is?
Graag raad.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 16 jun 2006 17:11

Mijns inziens loopt U het risico, dat uw MAN vaststelling tot overspel met uw VRIENDIN kan/zal vorderen!

Borniet

#3 , 28 jun 2006 08:42

Dit is inderdaad zeer riskant met het oog op betrapping. Beste is om tijdelijk bij uw ouders te gaan wonen (op papier).
http://www.v-echtscheiding.be

Reclame

sperwer

#4 , 28 jun 2006 09:35

Borniet,

Het is niet omdat je adres bij je ouders staat, dat men niet kan laten vaststellen dat je met iemand een relatie hebt en/Of ergens anders woond.

Maar als er bij de vriendin voor elkeen een slaapkamer is en deze worden ingericht als zijnde ieder zijn slaapkamer. Dan word het al heel wat moeilijker om overspel te bewijzen. Men mag immers koste-delend wonen. Dat is niet tegen de wet en is geen bewijs van overspel.

Maar het is en blijft zoals Lex reeds schreef, risico's nemen.

Borniet

#5 , 28 jun 2006 10:40

Borniet,

Het is niet omdat je adres bij je ouders staat, dat men niet kan laten vaststellen dat je met iemand een relatie hebt en/Of ergens anders woond.
Nee, dat is inderdaad zo, en het stuk waarin je zegt dat je wel koste-delend kan wonen is ook helemaal juist. Wat ik eigenlijk bedoelde is dat het wel makkelijker wordt om betrapt te worden wanneer je officieel samenwoont, om te beginnen al omdat men het adres heeft van degene waarmee je betrapt moet worden.
http://www.v-echtscheiding.be

Terug naar “Echtscheiding”