Uitkopen ex, ex heeft wel 125000 euro eigen kapitaal erin...

NiLeXa
Topic Starter

Uitkopen ex, ex heeft wel 125000 euro eigen kapitaal erin...

#1 , 23 apr 2009 18:34

Graag had ik wat meer raad ivm het uitkopen van mijn (bijna) ex-man.
Wij zijn reeds een 1ste maal gaan tekenen en in het vonnis staat dat hij een app huurt en ik max 5j blijf wonen in de woning die we samen kochten.
Destijds kreeg hij een schenking van 125000 euro van zijn ouders en deze zit integraal in de woning. Het resterende bedrag zijn we samen gaan lenen.
Nu hij al een tijdje en nieuwe vriendin heeft begint hij vragen te stellen over de woning ofwel verkopen ofwel hem uitkopen.
Nu ik ook een nieuwe vriend heb, dacht ik van hem misschien toch maar beter uit te kopen.
Hij zegt dat hij tevreden is met die 125000 euro...kan dit zomaar?
Weten jullie raad? Waar informeer ik het best? Hoe gaat alles in zijn werk?
Hulp aub, want ik zou dit graag zo snel mogelijk achter de rug hebben.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NiLeXa
Topic Starter

#2 , 28 apr 2009 18:43

Is er echt niemand die er enig idee van heeft?

Alvast bedankt!

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 apr 2009 21:29

Ik vermoed dat u bezig bent met een echtscheiding bij onderlinge toestemming en dat overeengekomen werd om voor een termijn van vijf jaar in onverdeeldheid te blijven.

U kan in onderling overleg uit onverdeeldheid treden. U kan vrij in onderling overleg overeenkomen hoeveel betaald wordt.

De tussenkomst van een notaris is vereist. Best wendt u zich tot een notaris.

scorpioen

Reclame

NiLeXa
Topic Starter

#4 , 05 mei 2009 15:30

Wij zijn idd in EOT aan het scheiden en de woning is voor 5j in onverdeeldheid gelaten.

Bedankt alvast voor de info, ik vreesde al dat ik toch eerst langs een notaris moest.

Terug naar “Echtscheiding”