Notaris als expert?

Timo
Topic Starter

Notaris als expert?

#1 , 21 apr 2009 23:28

Wij hebben ons al krom gezocht om een expert te zoeken om een huis voor een tweede keer te bekijken. We staan op een punt om tot een overeenkomst te komen met de verkoper, maar we kennen zelf niks van bouwtechnische zaken en hebben geen kennissen of familie daarin. Daarom zijn we op zoek naar iemand die ons daar raad in kan geven.

Kunnen we dit aan de notaris vragen om ons te vergezellen en raad te geven over het feit of het al dan niet een 'faire' verkoopprijs is, of heeft iemand een idee of en hoe je zo'n expert (snel) kan vinden?

Thanks!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lori

#2 , 21 apr 2009 23:47

Kunnen de verkopers geen schattingsverslag tonen gemaakt door een erkende schatter ? Ik zelf verkoop ook mijn woning en heb een landmeter/schatter laten komen die zijn verslag heeft neergepend .
Als zij zo'n verslag kunnen voorleggen ,lijkt mij dit toch ok .
Zelf kan je uiteraard ook beroep doen op hun expertise maar het kost je wel wat .Ik dacht dat ik 250€ betaald heb voor dat verslag .

Timo
Topic Starter

#3 , 22 apr 2009 09:36

We zijn als koper niet meteen op zoek naar een volledig verslag, want daar zullen we tijd niet voor hebben als we snel willen beslissen. We willen gewoon een second opinion ter plaatse (of het bedrag enigszins verzoenbaar is met de bouwtechnische toestand van het huis, ligging, ...).
Hoe en waar kan je op korte termijn zo iemand vinden, is de vraag.

We hebben reeds onze notaris gebeld en hij ging ons terugbellen. Maar die persoon ziet het huis natuurlijk niet vanbinnen met zijn kleine/grote (?) gebreken.

Reclame

Terug naar “Kopen”