notais - vrederechter - jurist - advokaat ???

stefano
Topic Starter

notais - vrederechter - jurist - advokaat ???

#1 , 06 apr 2009 20:17

Beste allemaal.
Vorig jaar ben ik gescheiden met EOT. Omwille van het feit dat we nog een soort verzekeringpolis hadden lopen (enkel op naam van mijn ex) en die pas zou vrijkomen samen met de intresten eind 2009, hebben we dit opgenomen in de documenten bij de notaris. Maar wat is er nu gebeurd? Mijn ex heeft een gedeelte van deze polis vroegtijdig afgekocht bij de bank waar zij werkt, hierdoor moeten er opnamekosten betaald worden en zal er ook een verlies zijn naar intresten toe. Nu deelt ze het uiteindelijk bedrag door twee waardoor ik - intresten verlies en ook nog eens - de helft van de opnamekosten betaal. Uiteindelijk heb ik geen geld nodig, heeft ze niet gevraagd of het goed was dat ze vroegtijdig geld zou afnemen en tenslotte is er overeengekomen dat dit pas eind 2009 mag afgenomen en uitbetaald worden.
Notaris op de hoogte gebracht van deze inbreuk. Hij zei dat ik dit kon regelen via de vrederechter. Daar aangekomen hebben ze me wel verteld dat deze inbreuk zwart op wit staat omwille van de documenten die ik bij me had. Maar helaas hiervoor zou ik actie moeten ondernemen. (jurist,advocaat,rechter...)
Vanmorgen naar een jurist geweest bij het OCMW. Heb de indruk als die mannen niet goed betaald worden, dat ze u dan ook niet goed helpen. Dus mijn conclusie is uiteindelijk dat ik nergens terecht kan, enkel bij een advocaat waar natuurlijk een prijskaartje aanhangt ondanks dat het allemaal zwart op wit staat. Wat moet ik nu doen? Kan ik rechtstreeks een rechter raadplegen?
( Moet het nu echt altijd via een advokaat? Als ik een procesverbaal krijg, moet ik ook betalen. Dan weet ik dat ik in overtreding ben en dan houdt de zaak op.)
In mijn geval nu, heb ik de indruk dat ik gewoonweg nergens terecht kan!
Wie kan me raad geven?
Alvast bedankt !!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 06 apr 2009 20:49

Een vrederechter neemt ingevolge zijn algemene bevoegdheid kennis van alle vorderingen waarvan het bedrag de 1.860,- euro niet te boven gaat.

Op de griffie van deze rechtbank kun je een verzoekschrift indienen.

Bekijk alvast onderstaande brochure.
Brochure

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”