Mijn wergever is sedert januari 2009 aangesloten bij een nieuw sociaal sekretariaat. Voorheen Sexurex, nu sdworx.
Zowat 12 jaar geleden had ik een loonbeslag (belastingen) maar het verschuldigde bedrag is ondertussen al heel lang volledig voldaan.
Nu heeft het nieuwe sociaal secretariaat een fout gemaakt en terug (ten onrechte) het oude loonbeslag ingehouden (€ 277) van mijn loon (januari 2009). Heb hierover direct contact opgenomen met sdworks, maar dit sociaal secretariaat wil mij géén verdere inlichtingen hierover geven: "wij beantwoorden geen rechtstreekse vragen van werknemers" was hun antwoord via mail !
Mijn werkgever heeft dan maar contact opgenomen (er waren nog heel wat andere fouten van verschillende collega's). Het (uitermate korte) antwoord was het volgende: "De handlichting is ondertussen binnen. Zullen het in 02/2009 terugtrekken als wij dat bedrag terugkrijgen".
Noch mijn werkgever noch ikzelf begrijpen hier verder iets van !
Het sociaal secretariaat maakt een administratieve fout en voor mij is het geld waarschijnlijk verloren. Ik weet zelfs niet eens naar waar de ingehouden som is gegaan. En wat als men i.v.m. het loon voor februari terug een inhouding mocht doen ? Is een sociaal secretariaat niet aansprakelijk voor gemaakte fouten ? Wat kan ik (of mijn werkgever) doen ?