Ik heb het volgende voor : sinds aug 2007 huur ik een appartement en normalerwijs zou er dan een indexaanpassing plaatsvinden in sept 2008.
Nu eind januari 2009 brengt de verhuurder er mij vanop de hoogte dat hij zogezegd een brief in september in de brievenbus heeft gestopt met de aankondiging van een indexaanpassing. Deze brief heb ik echter nooit ter oge gekregen.
Ondertussen zijn we 6 maanden verder, en krijg ik een brief van de verhuurder met de mededeling dat hij in september de brief met indexaanpassing heeft gestuurd en ik dus 5 maanden index nog verschuldigd ben.
Als ik de huurwet er op na lees, blijkt dat een verhuurder enkel 3 maanden index in het verleden mag opeisen. In mijn ogen is er nooit een eerste brief geweest maar ziet de verhuurder nu pas dat hij index mocht verhogen in september reeds. Het is dan ook vreemd dat hij hier NU pas mee afkomt en niet bv. 3 of 4 maanden geleden...
Wat zijn mijn rechten / plichten in dit geval ? Hoe kan ik in godsnaam ooit bewijzen dat er nooit een brief is geweest ? Of ben ik sowieso alle voorgaande maanden verschuldigd?
Alvast bedankt!