Domicilie in Spanje

Domo
Topic Starter

Domicilie in Spanje

#1 , 06 jan 2009 12:00

Beste,

Ik ben onlangs verhuisd en woon voorlopig even bij mijn vriendin. Mijn domicilie staat nog op oud adres. Ben niet van plan om meteen mijn domicilie naar mijn vriendin te verplaatsen. Nu ben ik op zoek gegaan naar een domicilie adres en zou er één kunnen bemachtigen in Spanje. Kan iemand me vertellen of daar enige nadelen aan verbonden zijn aangezien ik hieromtrent nergens informatie vind.
Niet onbelangrijk is eveneens te vermelden dat ik vast werk voor een Belgische werkgever.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jan 2009 18:04

als de kwartierinspecteur van de politie vaststelt dat u niet meer woont op uw adres zal hij u daar automatisch schrappen en bent u niet meer in orde.
( na enige tijd ook niet meer met uw SIS - kaart )
Domicilie is de plaats waar uw belangen zijn - niets anders

louiske

#3 , 06 jan 2009 20:00

Volgens mij ben je dan niet meer in orde met ziekenkas! Of je zou officieel moeten werken in Spanje. >Je kan niet meer met een Belgische auto rijden, bankrekeningen kunnen ook problemen worden...(?)

Succes in het zonnige Spanje!

Reclame

Domo
Topic Starter

#4 , 07 jan 2009 10:10

Beste Louiske en Franciscus,

Thx voor de informatie. De inschrijving van mijn voertuig was een goede opmerking aangezein ik daar nog niet aan gedacht had. Kan die eventueel wel laten inschrijven door iemand anders.
Heeft iemand anders nog andere ervaringen of tips. In welk land zal ik bv belastingen moeten betalen, wat gebeurt met mijn paspoort,...

Alvast bedankt

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 jan 2009 16:34

uw auto op iemand anders zijn naam zetten - wat met de boetes en wie gaat die auto verzekeren.
wie is de werkelijke bestuurder ?? --- indien hiermee gefraudeerd wordt heb je en vooral op wiens naam de auto staat serieus problemen.

maar je kan inderdaad in Spanje gaan wonen geen probleem - best is eens informeren op de bevolkingsdienst van uw gemeente en bij de ambassade of consulaat van Spanje.

want het kan perfect legaal - een kennis van mij heeft het een tijd gedaan maar uiteindelijk is hij ingeschreven in Spanje.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”