Ik vind het toch een beetje overdreven ook al was het een huis met meerdere kamers

We zijn 1 dag voor het verlaten van de woning nog eens rondgegaan met de man van de immo en de verhuurder voor de beschrijving (staat in het contract). Ze hebben alles nagekeken en er was echt niets aan te merken. De verhuurder zei dat we dan onze hele waarborg terug zouden krijgen. De man van de immo vroeg hem nog eerst: is er nog iets dat je te binnen schiet waardoor je een stuk vd waarborg kan inhouden ?- waar wij bij waren

Nu 3 weken later krijgen wij een mail van de verhuurder en de immo dat ze bijna 400 euro gaan inhouden van onze waarborg
- 190 euro hiervan voor de beschrijving
- 240 euro voor schade die ze later hebben vastgesteld en die door verhuurder/nieuwe bewoners reeds zou hersteld zijn oa een kapotte lamp (die werkte toen), een kraan die lekt (die lekte al toen we er kwamen wonen maar zoals ik hier lees telt het niet als die schade niet al in de 1e beschrijving stond..). Het lijkt dat de nieuwe bewoners allerlei klachten hebben en dat die gewoon op onze nek terechtkomen via de verhuurder

We hebben ook geen kopie van die 2e beschrijving.. ik heb er nu wel om gevraagd maar ik denk dat die immo alles zodanig in het contract heeft verwoord dat we eig geen been hebben om op te staan. We gaan nog naar het OCMW of zo om het na te vragen.
Onze verhuurder was echt een fijne mens. Tot vandaag. Ik hoop echt dat ik nooit nog van mijn leven iets moet gaan huren.
We waren tijdens het huren wel wat bang om af en toe te gaan "klagen" dat er iets niet werkte. Maar hij kwam het met veel plezier herstellen op eigen kost.
Als ik alle huurders in de wereld nu even een advies mag geven : ga aub klagen zolang je er nog huurt. Want eens je eruit bent en er is iets stuk, dan kunnen ze het op jou stoten.