lening + invaliditeitsuitkering

jeunesse
Topic Starter
Berichten: 26

lening + invaliditeitsuitkering

#1 , 23 okt 2008 19:41

Hallo,

ik weet niet juist waar ik het moet posten maar doe het maar hier.

Mijn vraag:

Ik werk bij een bank en ben momenteel in ziekteverlof (al enkele maanden) de kans is groot dat ik binnen 1 maand zal invalide verklaard worden. Mijn werkgever betaald het eerste jaar ziekteverlof bij tot 100% van mijn loon en vanaf het tweede jaar altijd tot 80%.

Nu vroeg ik me af, is het mogelijk om met een invaliditeitsuitkering een lening te krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 24 okt 2008 10:35

U werkt bij een BANK en vraagt zich af of een persoon met een invaliditeitsuitkering een lening kan krijgen??? :?

Ik ga er vanuit dat u bij een ontslag geen miljoenen euro ‘oprotpremie’ krijgt!

Een inkomen is, IN BEPAALDE gevallen, niet bepalend om een lening te krijgen. Veel hangt af van uw borg en van de aard van de lening. Stel dat je 50.000 euro spaargeld hebt of eigenaar bent van een woning dan zal de bank er geen probleem mee hebben om je 15.000 euro te lenen voor vb. een auto zelfs al krijg je maar een uitkering van 1000 euro. Je spaargeld/woning is immers je borg. Heb je geen of weinig spaargeld en heb je nog een huur van een paar honderd euro te betalen dan zal men je, met een uitkering van 1000 euro, geen lening willen strekken.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”