Mensenhandel in de studentenkamer?

NatD
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Mensenhandel in de studentenkamer?

#1 , 02 feb 2021 22:11

Hmm, ik weet eigenlijk niet of dit hier thuishoort of elders, maar kom, we beginnen eraan, zucht ...

Zoals ik al in andere topics vermeld heb, woon ik in een gebouw met 2 appartementen en 2 studentenstudio's. 1 studio is verhuurd aan een student, het andere staat al een hele tijd leeg, maar de eigenaar verhuurt die dan aan toeristen via booking (hoewel die officieel te huur blijft staan bij dat immokantoor).

Vorige week woensdag, 's avonds, kwam er opeens een Chinese man aankloppen bij mij die in gebrekkig Nederlands zei dat hij geen warm water had. Ik nam aan dat hij op de zogenaamde toeristenkamer verbleef en ben dus meegegaan naar boven waar in de gemeenschappelijke gang de cv-installatie voor de studio's in een bergkast staat en heb dan water bijgevuld. In de kamer, de deur stond open zag ik een Chinees meisje. Tot daar alles ok, ik nam aan dat het binnenlandse toeristen waren. Donderdag zag mijn bovenbuurvrouw die aan het schoonmaken was voor de plaatsbeschrijving dan een andere Chinese man die Nederlands en Engels door mekaar praatte en die de weg vroeg naar de tweede verdieping. Zaterdag, de student die in de andere studio verblijft, was dan op weekend naar huis, zag ik meerdere blanke mannen afzonderlijk naar beneden komen en naar buiten gaan, dus die konden niet van bij de student komen, die was immers niet thuis. Zaterdagnacht dan, rond 2:30 - 3 uur, ik was nog wakker, werd er aangebeld bij mij. Een Chinese man die Spaans sprak, vroeg naar zijn vriendin. Ik zei dat ik niet wist of die er was en heb toen een paar keer geduwd op de bel van de tweede verdieping en heb dan de voordeur weer toegedaan. Ik was toch nieuwsgierig en heb toen een sigaret opgestoken en kwam kijken via de fietsenuitgang, toen was er toch opengedaan, twee meisjes kwamen van boven en de Spaanse Chinees had 2 valiezen in de gang gezet.
Meer en meer belletjes begonnen te rinkelen bij mij, ik begon serieus te denken aan mensenhandel, al dan niet gedwongen. Verschillende Chinese mannen, blanke mannen die van boven kwamen en dan die valiezen in het midden van de nacht.
Ik was nog steeds aan het denken dat ze via booking geboekt hadden en heb een boze email geschreven naar de eigenaar met de 2 immo-kantoren in CC (de mijne, en die voor de rest van het gebouw) om te zeggen dat hij beter zijn toeristen zou controleren.
Op zondag kwam een Chinees meisje aankloppen bij mij, met een hele hoop excuses en een zak met wijn, Chinese thee en koffie. Ik heb vriendelijk geweigerd, ze stond erop om toch iets te geven, misschien iets voor mijn honden en de dag nadien, op maandag stond ze hier dan met verschillende cadeautjes voor mijn honden. Op zondag zei ze nog dat haar vriendin hier woont, ik herhaalde "woont?" en ze bevestigde nog eens. Ik heb er toen verder niet op ingegaan. Ik heb toen gekeken, zowel op booking als bij het immo-kantoor om te kijken of het te boeken was, of als het verhuurd was als studentenkamer. Staat dus nog steeds te huur en is zogezegd vrij om te boeken.
Maandag als ze hier opnieuw was met de cadeautjes voor mijn honden heb ik haar gevraagd hoe lang ze zou wonen, ze spreekt over een paar maanden.
Ondertussen is de student nog steeds niet toegekomen, maar zijn er wel meerdere mannen van boven gekomen. Van het andere appartement op het eerste kunnen ze niet komen, want dat staat nu ook leeg.

Ik ben er quasi zeker van dat dit in het zwart verhuurd wordt en dat het dus niet al te zuiver is, met of zonder medeweten van de eigenaar (die ook een Chinees is).
Ik sprak er vandaag over met mijn moeder en die zei dat ik eigenlijk meteen naar de politie zou moeten gaan, omdat het inderdaad allemaal verdacht is.

Wat raden jullie mij aan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus

#2 , 02 feb 2021 22:49

"Ondertussen is de student nog steeds niet toegekomen, maar zijn er wel meerdere mannen van boven gekomen"

Ik denk dat ze van die student Chinese hondenbrokken hebben gemaakt.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

bosprocureur

#3 , 02 feb 2021 23:29

Daar komen dus op termijn vodden van. Of op z'n minst overlast.
Al eens een discreet klapke gedaan met de wijkagent, teneinde een en ander in gang te zetten ?

Reclame

NatD
Topic Starter

#4 , 02 feb 2021 23:57

Al eens een discreet klapke gedaan met de wijkagent, teneinde een en ander in gang te zetten ?
Heb die net opgezocht. Ik zal die morgen eens opbellen. Ken hem niet, want de vorige is net met pensioen.
Maar heb liever geen uniformen bij mij thuis. Als er maar iets van waar is van hetgeen ik denk, neem ik dat risico liever niet ...

freelance

#5 , 03 feb 2021 15:37

Zolang al die multi talige Chinezen uw garagepoort niet saboteren , of het water van uw verwarming aflaten , of uw zekeringen afsluiten enz.. enz... , kortom ; u het leven niet onaangenaam maken , zou ik aanraadden helemaal niets te ondernemen , omdat u totaal geen bewijzen hebt van wat soort onregelmatigheid dan ook .
Afgezien van het mogelijk overtreden van Corona regels , wat ik volledig overlaat aan uw beoordelingsvermogen .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

NatD
Topic Starter

#6 , 03 feb 2021 18:34

Ik heb zoals bosprocureur voorstelde een klapke gedaan met de wijkagent. Heb hem opgebeld en mijn verhaal verteld. Hij vond het ook verdacht, maar zal in alle stilte een en ander onderzoeken en als het nodig was, zou hij me opnieuw contacteren. En ondertussen gewoon van krommenaas gebaren.

En net nadat ik bovenstaande getypt had, belde er weer een man aan, had zich ook van bel vergist. Heb hem buiten laten staan :mrgreen:

freelance

#7 , 03 feb 2021 18:45

Straks gaat uw bel nog stuk , van het vele gebruik . Weeral huisbaas laten opdraven .

jef007

#8 , 03 feb 2021 18:50

moet die wijkagent in deze coronatijden niet asap ingrijpen??

NatD
Topic Starter

#9 , 03 feb 2021 19:19

Straks gaat uw bel nog stuk , van het vele gebruik . Weeral huisbaas laten opdraven .
:lol: :lol:

't Is natuurlijk allemaal op basis van vermoeden, een zwaar vermoeden weliswaar ...
Maar ik zal hem morgen nog eens opbellen want mijn overbuurman die zijn woonkamer op de eerste verdieping heeft en toevallig in het buurtcomité zit, heeft al heel veel mannelijke passage gezien.

freelance

#10 , 03 feb 2021 20:34

Ik heb toch wel te doen met die Chinezen .
Kan het niet zijn dat die " mannelijke passage " ( er is trouwens ook sprake van vrouwelijke passage , zij het iets minder . ) te maken heeft met het Chinese nieuwjaar ?
Kan ook de reden zijn van de kadootjes die ze komen aanbieden .
Allemaal heel onschuldig en vriendelijk van die mensen . Mischien een idee voor het buurtcomité om wat te helpen met de " integratie" .

freelance

#11 , 03 feb 2021 20:38

Neen , neen . Dat is niet de taak van de wijkagent .
Daarvoor moet een speciaal interventie eskadron komen , uitgerust met waterkanon en wapenstok .
Hopelijk drukken ze dan niet op de verkeerde bel . :mrgreen:

NatD
Topic Starter

#12 , 03 feb 2021 20:51

Ja hoor, Chinese Nieuwjaar, natuurlijk wel ...
Met alle Chinezen maar niet met den dezen :mrgreen:

NatD
Topic Starter

#13 , 04 feb 2021 17:18

Ocharme de student, die schrok zich een bult :mrgreen:

Hij kwam thuis net op het moment dat een "klant" aanbelde, klant maakte dat hij snel weg was. Student ging naar binnen door de voordeur en naar boven naar zijn kot en het meisje had de deur van haar studio open gedaan en stond klaar in lingerie in de deuropening om haar "klant" te ontvangen. Wie zou er meer geschrokken zijn ...

Enfin, hij heeft al zijn gegevens aan me gegeven, zodat ik deze kon doorgeven aan de wijkagent die morgen langs zal komen.

Ik kan me toch niet voorstellen dat de eigenaar nergens van af weet ...

Terug naar “Huren”