Ten eerste hallo allemaal.
Mijn verhaal..... ik zit met mijn handen in mijn haar dat dit mogenlijk is.
Het begon 11 jaar geleden ong. Ex man was al 3x vreemd geweest.ons in de steek gelaten steeds weer zonder geld etc etc. 3x terug gekomen spijt blah blah. Uiteindelijk weggegaan naar een ander wederom . Ik zag het niet meer zitten die situatie. Gescheiden en alleen ouderschap gekregen want hij was niet aanwezig en er waren al zoveel problemen geweest dreigingen van zijn fam aan mijn adres en ouders etc liet zijn advocaat zitten op de zitting voor kinderen dat de advocaat van hem zei . Meneer is niet betrouwbaar etc. Dus kreeg ik het gezag. Hij was ergens in nl. En liet alle schulden achter voor mij en 3 kids.
Nooit betaald voor ze. Maakte zijn eigen onvermogend en werkte volop zwart. Genoot van het losse leven van veel geld. Vrouwen. Goud en dikke vakanties. Nu 10 jaar later heb ik een dochter van 21 en een zoon van 18 en 16.
De jongste is de moeilijkste. Menig maal met het gerecht in aanmerking gekomen. Drugs. Instelling. Jeugdzorg.
2x van school gezet wegens bedreigen andere kinderen. Gaat niet naar school etc. Na 6mnd in instelling was hij weer thuis. 2mnd ging het goed .daarna e
Wederom zelfde liedje. Drugs. Politie aan deur steeds weer. Niet school. Altijd buiten. Zelf bepalen hoe hij leefde regels had hij niet. Daarbij erg grof en dreigend tegen mij en het gezin.
Heb jeugdzorg wederom ingeschakeld wat je doet of hoort te doen indien het verkeerd loopt. Sociale dienst jeugdzorg. Ondertussen had mijn zoon contact met zijn vader. Die had ineens de behoefte om contact op te nemen met de kinderen. Bij de jongste pakte het. De andere wilden niets met hem te maken hebben. De jongste was zaterdags weg en kwam laat terug. In die 8 weken kreeg hij voor meer dan 1000 euro aan kleding. Een tatoeage. Kettingen. En 100 euro in maand in de hand zakgeld. En dat voor het uithangen in het gezin en niet naar school te gaan.
Hier was dat echt niet prettig. De anderen werkten hard voor hun extra centjes en de andere kreeg alles voor het niks doen.maar ondertussen had sociale dienst van de jeugdrechter al contact met de vader. Ik kreeg te hiren dat we naar de jeugdrechter moesten want de jongste wilde daar langer blijven en slapen. Ik ben niet geweest kon het niet. Heb een aangetekende brief verstuurd naar de rechter met alles erin en de reden enz. Uitslag was alles bleef hetzelfde als 10 jaar geleden alleenrecht en 1dag mocht hij omgang met de jongste in de week. Maar de jongste was niet voor reden vatbaar. Hij zei dat het niet klopte en dat de vader ook zei dat hij daar wel mocht verblijven en slapen etc. Tot 2 dagen voor kerst 2020. Hij zei savonds ik ga weg naar hem wonen. En hij vertrok. Ok iedereen bellen politie. Jeugdzorg. Griffier jeugdrechter . Maar ik kon weinig doen. Ook al had ik een uitspraak jeugdrechter. Jeugdconsulent zei laat het even rind kerstvakantie word het weer normaal. Nou niet dus. Ineens draaide ze helemaal om. Vader was een goede man. Want ze belden iedere week. En daaruit bleek dat hij een goede vader was. Ze had pas 8 weken contact met hem. Toch knap... ik had ondertussen politie aan deur gehad dat mijn zoon uitgeschreven was op mijn adres. Etc. Dus daar zat. Zit ik ik met alleen ouderschap gezag uitspraak van jeugdrechter in voordeel en toch zoon kwijt. En jeugdconsulent zegt gewoon denk dat u jaloers bent op hem . Laat hem hij is goed en mocht u hem terug halen of opnieuw in instelling doen loopt hij gewoon weg. Dus laat het .
Ondertussen achter gekomen via de zoon zijn messenger dat hij handelt met vader in kleding. Etc.etc. vader is ook bekende bij politie maar niemand doet iets