Scheiding en wonen

Niet gelukkig
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Scheiding en wonen

#1 , 18 dec 2020 21:04

Hello,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik ga scheiden en ik moet weg van de huis, omdat dit huis van mijn partner is. Nu is de probleem dat ik werk, maar dat is deeltijds en ik verdien niet genoeg geld om een huur appartement te nemen. Kunnen jullie me zeggen en helpen, wat zijn mijn rechten en waar kan ik een hulp zoeken?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
nicky54

#2 , 20 dec 2020 13:42

Je kan bij het CAW terecht met elke vraag, bezorgdheid of probleem. Dat is altijd en overal gratis.
Wanneer je contact opneemt, vehelderen ze samen je vraag en situatie
Vervolgens geven ze je advies, informatie of kortdurende hulp.

Een crisis kan ingrijpend zijn. Het is belangrijk dat je er niet mee blijft zitten en dat je erover praat.
Het CAW kan samen met jou je situatie bekijken en je helpen om uit deze crisis te geraken

Sommige situaties en problemen vragen een grondige aanpak. Wanneer je nood hebt aan meer dan enkele gesprekken, biedt het CAW je een begeleiding aan. Ze gaan samen dieper in op de problemen die jij of je omgeving ervaart.

eylis

#3 , 20 dec 2020 15:37

Als jullie gehuwd zijn is de gezinswoning beschermd, ongeacht van wie de woning in eigendom bezit. Dat wil o.m. zeggen indien één van de partners de woning verlaat omwille van een echtscheidingsprocedure, deze persoon maandelijks de helft van de huurwaarde van de woning ontvangt ter compensatie tot de rechterlijke uitspraak van de echtscheiding. Concreet: is de maandelijkse huurwaarde van de gezinswoning bijvoorbeeld 800 euro, dan krijgt u per maand 400 euro tot de echtscheiding id uitgesproken. Hiertoe leidt u een vraag in tot dringende voorlopige maatregelen bij de familierechtbank.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”