#1 , 06 dec 2020 08:59
Heel kort uitgelegd. Sinds anderhalf jaar woon ik op een duplex appartement, ben alleenstaande vrouw en op brugpensioen. Onder mij woont een (sinds augustus) werkloze vrouw met een psychiatrisch verleden en drankprobleem. Onder haar een Poolse man die vroeger als vak huizen heeft opgetrokken en bevriend is met deze vrouw. Sinds augustus ruik ik chemische en zure geuren in huis, daarvoor een soort 'uitlaatgeur' van auto's. Bij deze verandering van geur besefte ik, dit is niet natuurlijk, dit wordt niet veroorzaakt door iets, maar door iemand. Heb mijn onderbuurvrouw op een deftige manier hierover aangesproken maar ze ontkende. Ondertussen een luchtmeter aangekocht en dit op video's opgenomen. De waarden spraken (en spreken) voor zichzelf. (Voor degenen die hier mee vertrouwd is: binnenkamer API 91 HCHO 0.33 en TVOC 5.30 met alle ramen open) De hoofd- en keelpijn veroorzakende geuren komen binnen langs spouwmuur en waar bedrading van elektriciteit en waterleiding zitten. Nog steeds geen verwarming opgezet want ramen staan open tegen de geur. Niet alleen vieze geuren, maar ook dagelijks en 's nachts getik en getok (heb hier audio's van) en frequentiegeluiden van muziekbron (met deuren en ramen dicht geeft dit een soort afwisselend gezoem). Helaas met gewone opname-apparatuur niet mogelijk om op te nemen. U begrijpt hier wordt niet veel geslapen. Dit is volgens mij stalking; het expres wakker houden van iemand. Afgelopen zaterdag met mijn wijkagent hierover een gesprek gehad, vluchtig heeft hij naar een video gekeken. Hij gaat met mijn buurvrouw praten, zei hij. Verwacht hier spijtig genoeg niet veel van. Zou iemand mij advies kunnen geven? Zijn mijn video's en audio-opnamen rechtsgeldig, wettelijk?