Vonnis alimentatie Nederland

Biebel
Topic Starter

Vonnis alimentatie Nederland

#1 , 11 sep 2008 14:15

Hallo,

In 2005 werd mij alimentatie toegekend voor de opvoeding van ons dochtertje door een Nederlandse rechtbank (ik ben Nederlandse).

Mijn vraag: ik woon nu in België. Hoe kan ik hier de uitvoering van het Nederlandse vonnis bekomen of wat moet ik doen opdat de regeling (het vonnis) hier ook zou gelden?
En als de onderhoudsplichtige ook in België zou komen wonen, maakt dat een verschil?

Groeten,

Biebel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 13 sep 2008 11:40

“Art.22.§ 1. Een buitenlandse rechterlijke beslissing die uitvoerbaar is in de Staat waar zij werd gewezen, wordt in België geheel of gedeeltelijk uitvoerbaar verklaard overeenkomstig de procedure bedoeld in artikel 23...”(16 JULI 2004. - Wet houdende het Wetboek van internationaal privaatrecht).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”