Verhuurder zegt op

Drone

Re: Verhuurder zegt op

#16 , 01 jul 2020 00:00

1. Aangetekend versturen is niet verplicht.
De verhuurder heeft dan echter geen bewijs van ontvangst.
2. Aangetekende brieven mogen tot op heden nog steeds gewoon in de bus gedumpt worden, en de postbode tekent af.
Dit met de coronamaatregelen.
3. 1 brief gericht aan de 2 huurders is conform de wetgeving, en conform de rechtspraak (bijvoorbeeld vredegerecht Westerlo, 8 januari 2007).

Dus: als u die brief vandaag ontvangen heeft, gaat de opzeg in op 1 augustus (om op 1 juli in te gaan, is het al te laat).
Einde opzeg is dan 31 januari.
dan is er nog steeds geen bewijs dat de bestemmeling de brief heeft ontvangen of mis ik iets? :oops:
Dan moeten we inderdaad vertrouwen dat de postbode eerlijk is in deze; of dat de brief niet gepikt wordt na afleveren.
Ik vraag mij luidop af hoe rechtsgeldig aangetekende zendingen inderdaad zijn met die maatregelen, maar dat is voer voor een ander topic. :)
ik vraag mij dat ook ernstig af

heb zo al verschillende pak(jes) ontvangen voor mijn modelbouw hobby en telkens werd afgetekend door de postbode, als ik van slechte wil zou zijn heb ik deze nooit "ontvangen" en bewijs heeft men dan niet want het is niet mijn handtekening . . .

zoals veel mensen woon ik ook in een appartement en het valt dan ook regelmatig voor dat er post niet voor mij in de bus valt of zelfs post voor mensen die hier niet (meer) wonen en hebben 2 bedrijven aan de andere kant van het gebouw de nummers 36A en 36B (tegenover 36 voor bewoners), wat al meer als genoeg voor "problemen" heeft gezorgd :(

think
Juridisch actief: Nee

#17 , 01 jul 2020 07:52

Op de site van de post word beschreven dat voor pakjes en aangetekende zendingen waarvoor een handtekening vereist is de postbode moet aanbellen.
De postbode tekent het pakje of de aangetekende zending af, in bijzijn van de bestemmeling.
Is de bestemmeling afwezig dient net zoals voorheen een bericht achtergelaten te worden in de brievenbus.
Een pakje en een aangetekende zending waarvoor aftekening noodzakelijk is hebben een trace code en kunnen gevolgd worden op de site van de verzender of aanbieder.

LennieK

#18 , 01 jul 2020 10:06

staat er beschreven in de opzegbrief wie er komt in wonen? Als het gaat om een contract ondertekend na 01/01/2019 mag de eerste drie jaar enkel de verhuurder zelf (dus de persoon die het huurcontract ondertekende) er komen in wonen, en niemand anders. Gaat het om familieleden, dan moeten die wachten tot de eerste driejarige periode voorbij is

Reclame

bosprocureur

#19 , 01 jul 2020 10:13

In de praktijk steekt de postbode gewoon de zending in de brievenbus, zonder meer.

Ik neem wel aan dat hij is al ondertekend hebben op zijn apparaat.

De site van de post geeft de theorie. In de praktijk gaat het enigszins anders.

think

#20 , 01 jul 2020 10:45

In de praktijk steekt de postbode gewoon de zending in de brievenbus, zonder meer.

Daar ga ik in mee, dat het in de praktijk anders zou kunnen gaan, maar hier gaat de postbode in de fout en doet zijn werk niet zoals het hoort.
Het is niet waterdicht dat geef ik toe hoor.

bosprocureur

#21 , 01 jul 2020 11:11

En de levensgrote vraag blijft: hoe ga je ontvangst bewijzen? :)

Drone

#22 , 01 jul 2020 13:05

inderdaad

van alle zendingen voor mijn hobby heb ik de postbode NOOIT de zending zien aftekenen in mijn bijzijn, straffer nog, 75% (meer?) van de tijd heb ik de postbode niet eens gezien, alleen gehoord via de parlefoon en is het eerste wat ze zeggen "postbode, kunt u de deur opendoen" (niet echt vragen, meer bevelen, ma bon)

Terug naar “Huren”