Echtscheiding van Poolse vrouw

Dbra
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Echtscheiding van Poolse vrouw

#1 , 18 mar 2020 16:10

Ik heb een aantal jaren in Polen gewoond en was daar getrouwd met een Poolse vrouw, ik zelf ben Belg. Ik ben vertrokken nadat ik erachter kwam dat ze een ander had en ben terug gekeerd naar België. Inmiddels woon ik hier ruim een jaar en ik zou graag de scheiding willen. Ik ben hiervoor reeds bij een advocaat geweest die me graag wil verder helpen maar dan heeft ze wel de nodige Poolse wetteksten nodig die ik moet laten vertalen door een beëdigd vertaler. Ik heb me al suf gezocht, wat niet gemakkelijk is gezien dergelijke teksten in het Pools moeilijk te lezen zijn voor mij.
Ik kwam erachter dat in artikel 56 sprake is van onherstelbare ontwrichting door langdurige feitelijke scheiding, wat een reden voor echtscheiding kan zijn. Ik kan nergens terug vinden wanneer er sprake is van langdurige feitelijke scheiding, is dat een jaar?
Kan iemand me verder helpen? Of kent iemand een Poolse advocaat of iemand die Pools spreekt en iets van rechten kent?

Op zich zou alles vlot moeten kunnen gaan gezien we geen kinderen hebben en gehuwd waren met scheiding van goederen en er bijgevolg ook geen boedelverdeling of dergelijke aan te pas komt. De enige grote hindernis is de taalbarrière en het feit dat zij Pools is.
Als iemand een tip heeft, zou dat zeer welkom zijn.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding