Beëindiging huuroverkomst kosten schade

Tgvdh
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Beëindiging huuroverkomst kosten schade

#1 , 18 jan 2020 18:55

Ik huur sinds april 2018 een studio. Nu bij vertrek blijkt dat er vele kosten zijn aan onze studio die wij moeten betalen. Zo moet de keuken een deel vernieuwd worden wegens ‘waterschade’ dat eigenlijk niet onze schuld is. Toch moeten wij dit vergoeden (€660) bovenop de €1000 die we moeten betalen wegens vertrek in het 2de jaar huren. Nu stuurt de huisbaas een factuur voor glasgordijntjes te vervangen, 4 kleintjes.. €220. Nu vraag ik me af: kan ikzelf glasgordijntjes aankopen in een goedkope winkel of ben ik verplicht de originele die er hingen opnieuw aan te kopen? De plaatsbeschrijving heb ik niet (meer) dus ik weet niet of er hierin iets vermeld staat.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2020 19:48

Zonder PB kan je niet zien in welke staat deze gordijnen waren. Hoe ben je die PB kwijt gespeeld? Zeer onvoorzichtig. Informeer eens bij het kadaster. Mogelijks werd ze geregistreerd, hetgeen verplicht is. Je kan ook zeer vriendelijk een kopie vragen aan de verhuurder.

Reclame

Terug naar “Huren”