.
Lowie, als u me toestaat, wens ik toch aanvullend te reageren op jouw eerste reactie.
Wanneer betrokkene zowel feitelijk (effectief wonen) als juridisch (ook gedomicilieerd) bij zijn ouders inwoont kan hij op het vlak van ziektekostenverzekering als persoon ten laste (huishouder) ingeschreven worden ten laste van de ziektekostenverzekering van één van zijn ouders,De bijdrage residentenverzekering wordt inkomensafhankelijk bepaald.
Denk je nu echt dat ik niet wist dat iedereen die hier in Belgie woont en geen recht heeft op sociale verzekering ook kan genieten van de geneeskundige verzorgingen .
Vroeger noemde men dit onbeschermde personen, heeft men nu een andere naam maar is ongeveer het zelfde.
Ik dacht dat TS een persoon was van 25 a 30 jaar omdat hij schreef ik heb geen kinderen, bij zijn ouders op het ziekenboekje staan als je ouder bent dan 25 jaar zoals u schrijft ??
Personen die geen sociale bijdragen betalen in het kader van een arbeidsinkomen.
Wel deze personen betalen aan hun ziekenfonds een bijdrage, hoeveel dit nu juist is wel dit is me om het even zoek het niet meer op, 30 jaar geleden was het 325 Bef per kwartaal !
Ik ben wat verschoten van je taal Marcus Aurelius, maar ja u als oud ambtenaar begrijp ik het wel hoor, u heeft altijd veel omhaal van woorden . .
grts Lowie
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.