Verandering eigenaar huurgarage

webjo
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verandering eigenaar huurgarage

#1 , 04 okt 2019 18:00

Al meer dan 10 jaar huur ik een garagebox van een eigenaar die echter geen eigenaar is van de grond waar deze garagebox op staat. Hij "pacht" dit stukje grond.
Een paar maand terug liet hij me via Facebook weten dat hij de garagebox verkocht heeft aan iemand anders. Van deze persoon heb ik tot op heden niets gehoord. Ook deze persoon is geen eigenaar van de grond.

Nu krijg ik vandaag via een persoonlijk bericht op Facebook van de nieuwe eigenaar een berichtverzoek waar in staat dat ik de garagebox moet leeg maken tegen 15/10. Kan dit zomaar? Moet ik daar op in gaan?
Ik verwacht toch dat men mij op zijn minst persoonlijk aanspreekt, mij waarschijnlijk zelfs schriftelijk de huur opzegt en me een redelijke termijn geeft om deze garagebox leeg te maken, niet zomaar via een berichtje op Facebook.

Bedankt,
Jo

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 okt 2019 20:07

Verkopende eigenaar dient u een attest van de notaris te bezorgen, waaruit blijkt wie de nieuwe eigenaar is van die garage.

Reclame

Terug naar “Huren”