Wie kan hier raad op geven.

rambina
Topic Starter

Wie kan hier raad op geven.

#1 , 10 jul 2008 12:31

Mijn vriend en zijn ex zijn verleden week naar de notaris moeten gaan voor vereffening en verdeling.
Beide met hun advocaat.
Ex had koper voor het huis die een fatsoenlijk bedrag wou neerleggen.
Deze koper was ook de broer van haar advocaat.

Mijn vriend ging akkoord met de verkoop (liet zijn optie om zelf te kopen varen) mits bepaalde voorwaarden.

* Dat ze haar eis voor persoonlijk onderhoudsgeld laat vallen en nooit meer zou kunnen vragen
* Een bedrag woonstvergoeding (deze zat onder de geschatte huurwaarde) tot het moment dat ze verhuizen zou.
* Een deel van de inboedel.

TP ging akkoord en tekende een overeenkomst gemaakt door de notaris.
De vereffening en verdeling was in orde.
In overeenkomst staat

*woonst moet aan ..... euro verkocht worden (geen datum of kopers)¨
*Tp kan geen alimentatie meer eisen en moet lopende eis intrekken
*....euro woonstvergoeding tot moment TP uit huis gaat
*Beide blijven helft betalen van hypotheek tot verkoop en ieder de helft van de hypotheek die nog openstaat.
*TP moet katastraal inkomen en schuldsaldo tot ze eruit is
*ieder deel van de inboedel.

Dit is door beide getekend in bijzijn van respectievelijke advocaten en notaris.

Nu krijgt mijn vriend Tf van de kopers (broer van haar advocaat) dat de verkoop niet doorgaan omdat zij geen hypotheek op de bank krijgen.
Haar advocaat heeft al met de notaris gebeld om te zeggen dat verkoop niet doorgaat.

Hoe gaat dit nu verder?
justice will be done

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding