Ik heb een huurder die wil opzeggen en die in feite al onmiddellijk wil vertrekken (kan terecht bij vriend). Er is 1 maand huur achterstal. In principe moet de huurder 3 maanden opzeg geven en dus nog 3 maanden huur betalen. AS omtrent laattijdige betalingen worden niet afgehaald. De huurder heeft me al toegang ontzegt om met kandidaat kopers langs te komen etc. We hebben er belang bij dat de huurder zo snel mogelijk vertrekt want willen het appartement verkopen.
Hoe pak ik dit best aan?
Ik wil de huurder niet verplichten om nog 3 maanden te betalen wanneer ze het pand effectief verlaten zou hebben (een kale kip kan je niet pluimen).
Mijn idee was met een onderlinge overeenkomst langs te gaan waarin we overeenkomen dat het contract eindigt met onmiddellijke ingang (opstaande huur moet uiteraard wel nog betaald worden) en zonder opzeg(vergoeding) maar dat de huurder het pand binnen 2 weken moet verlaten en dat ik vanaf ten laatste half september weer het volledige genot heb (zelfs ook al zou ze het pand nog niet verlaten hebben). Ik wil dan op ten minste op eender welk tijdstip het pand kunnen betreden met kandidaat kopers.
Is dit een mogelijkheid of zie ik iets over het hoofd?
Bedankt!