Ex domicilieert zich niet ergens anders

Marina2019
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ex domicilieert zich niet ergens anders

#1 , 1 week 1 dag geleden (16 aug 2019 11:49)

Mijn exvriend en ik zijn gewoon samenwonend. Het huurcontract staat op mijn naam. Ik wil dat hij verhuist maar omdat ik een werkloosheidsuitkering heb is het belangrijk dat hij zich domicilieert op een ander adres zodra hij dit heeft zodat ik een uitkering van alleenstaande kan krijgen, anders kom ik niet rond. Hij heeft al aangegeven dat hij bij zijn moeder gaat inwonen mag maar zich daar niet domicilieren omdat zij ook een uitkering heeft. Wat moet ik doen als hij zich niet wil uitschrijven op ons huidige adres?

LeenW

#2 , 1 week 1 dag geleden (16 aug 2019 11:53)

Zolang hij nog bij u woont, kan u niets doen. Vanaf dat hij bij zijn moeder woont, kunt u bij de wijkagent de ambtshalve schrapping aanvragen.

denlowie

#3 , 1 week 1 dag geleden (16 aug 2019 11:55)

Als hij bij u verblijft dan moet hij bij u gedomicilieerd zijn.

Een domicilie is de plaats waar je meest verblijft en slaapt.

Doe je dit niet dan doe je aan domiciliefraude en de RVA kan daar volledig je stempelgeld schorsen !

Kom je niet rond dan moet je vriend je ook geld geven, of zal je een werk moeten zoeken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Marcus Aurelius

#4 , 1 week 1 dag geleden (16 aug 2019 12:39)

Indien uw ex-vriend definitief niet meer op uw adres woont, kan u aan de gemeente vragen om hem ambtshalve in te schrijven op zijn werkelijke hoofdverblijfplaats.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”