verlenging huurcontract

poelieke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

verlenging huurcontract

#1 , 14 jul 2019 07:46

Hoi

Vorige maand heb ik bezoek gehad van mijn huisbaas ivm met stormschade. Na een controle van hem, de immobielienmakelaar en een verzekeringsagent verteld hij mij dat hij vindt dat de tuin helemaal onderkomen is en dat hij ons huurcontract niet gaan verlengen(loopt in 2020 af).
De tuin was redelijk onderhouden, er lag nog wat schade van tijdens de storm en het gras was niet gemaaid.

Kan hij zomaar deze automatische verlenging opzeggen? wij hebben een 1-3-6 jaar contract.

Bedankt voor enige info

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 14 jul 2019 08:02

wij hebben een 1-3-6 jaar contract.
dat is dan een heel nieuw contract, dat in onze contreien bij mijn weten nog niet bestaat.

Welk type contract hebt u nu echt ? Wanneer is het ingegaan, en wat is de eerste einddatum die erin staat?

Is er sinds het begin al een verlenging gebeurd, stilzwijgend of geschreven ?

Zonder die antwoorden is het aartsmoeilijk om op uw vraag te antwoorden, zonder gissen + missen.

LennieK
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jul 2019 11:42

TS zal misschien een 1-jarig contract hebben dat ondertussen automatisch een negenjarig contract geworden is?

Reclame

bosprocureur

#4 , 16 jul 2019 11:45

Daar zijn veel "misschiens" mogelijk.

Maar als TS niet tenminste een paar gevraagde info kan/wenst door te geven, tasten wij ook in het duister. Nog even afwachten dus.

Terug naar “Huren”