scheiden van belgen woonachtig in zwitserland

4bandito
Topic Starter

scheiden van belgen woonachtig in zwitserland

#1 , 13 jun 2008 11:10

Wij zijn 2 belgen die 10jr geleden als belgisch getrouwd koppel vertrokken zijn naar zwitserland...nu willen we scheiden maar lijken duidelijk verschillende meningen te hebben wat het beste is voor de kinderen...ik vader, vind persoonlijk dat een opvoeding door beide ouders maw 50/50 de minst slechte oplossing is waarbij zij van de gedachte is dat 1 plaats is de juiste oplossing met bezoekrecht voor de vader elk ander weekend.

Volgens het Belgisch recht systeem wordt dit duidelijk ondersteund maar het Zwitserse houdt er een andere op na...

Wat is de beste weg voor mij om te bewandelen om ervoor te zorgen dat mijn Belgische rechten als vader ook werkelijkheid worden?

Met veel dank bij voorbaat voor jullie advies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 16 jun 2008 12:41

Art. 55 § 1. De echtscheiding en de scheiding van tafel en bed worden beheerst : 1º door het recht van de Staat op wiens grondgebied beide echtgenoten bij de instelling van de vordering hun gewone verblijfplaats hebben; (16 juni 2004 Internationaal Privaat recht)

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”