domicilie van ex-bewoners laten schrappen

-ruth-
Topic Starter

domicilie van ex-bewoners laten schrappen

#1 , 06 jun 2008 13:22

Hallo,

De vorige bewoners van ons huis hebben nog steeds hun domicilie op ons adres. Dit heeft als gevolg dat we deurwaarders nog steeds hun post op ons adres sturen. Naar het schijnt kan de domicilie van de ex-bewoners niet geschrapt worden zolang zijn niet ergens anders geregistreerd staan.

Onlogisch, want zij wonen er niet meer. Vervelend, want wat als die deurwaarders onze boel willen aanslaan?

Heeft iemand tips om dit te voorkomen?

Thx,

Ruth

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jun 2008 11:58

Wend u tot het gemeentebestuur. Dit kan overgaan tot ambtshalve schrapping.

scorpioen

-ruth-
Topic Starter

#3 , 07 jun 2008 13:21

He scorpioen,

Kan je iets meer vertellen over ambthalve schrapping? Het is nl zo dat ik al bij bevolking ben gepasseerd met deze vraag en zij beweerden dat ze niets voor mij konden doen. Hun logica is dat ze hen niet kunnen schrappen omdat ze dan nergens meer gedomicileerd zijn. :roll:

Graag iets meer uitleg zodat ik ze daar in gang kan zetten...

Bedankt,

ruth

Reclame

Seppl

#4 , 08 jun 2008 03:01

@ scorpioen:

Ik zal zeker de laatste zijn die iemand met uw rechtskennis zou tegenspreken, maar ik had ook de indruk dat er geen schrapping meer plaatsvindt behoudens inschrijving in een andere Belgische gemeente of verklaring van vertrek naar het buitenland.

Zou Ruth daarentegen misschien een vermoeden van afwezigheid kunnen laten vaststellen door de rechtbank van eerste aanleg (BW art. 112 e.v.)?

j.demoor

#5 , 08 jun 2008 11:51

Art.8...Als het onmogelijk blijkt de nieuwe hoofdverblijfplaats op te sporen gelast het college van burgemeester en schepenen de afvoering van ambtswege uit de registers...”(16 JULI 1992. - Koninklijk besluit betreffende de bevolkingsregisters en het vreemdelingenregister).

Vraag schriftelijk aan het college van burgemeester en schepenen de afvoering van ambtswege uit de registers.Geeft het college hieraan geen gevolg leg dan klacht neer bij de gouverneur en/of bij http://www.vlaamseombudsdienst.be/

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

-ruth-
Topic Starter

#6 , 24 jun 2008 09:33

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

De vorige bewoners zijn nu geschrapt. Weet niet of ze toch nog zelf hun domicilie hebben aan gepast of dat ze geschrapt zijn. Maar maakt niet uit, als de deurwaarders maar wegblijven... :D

Ruth

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”