Neen, zeker niet. Het verschil tussen bruto+patronale bijdragen en netto moet echter aanzienlijk verkleinen. Het netto-loon kan daardoor hoger, waardoor je ook het verschil tussen loon en een uitkering vergroot, zonder dat je de uitkering zelf moet verlagen.En dat de loonkost te hoog is, zijn ook vakbonden het mee eens. Dat wil echter NIET zeggen dat je de loonkost verlaagt door het loon te verlagen. Of door via nepstatuten te werken.
"Onevenwichtig" is geen meetbare term. Zeggen dat het regeerakkoord "onevenwichtig" is, is vrij gratuit. Ik zie dat "kleine mannen" met "dikke bedrijfswagens" getroffen worden. Plots moet men voor deze verdoken vorm van verloning toch gaan betalen. Is dit onrechtvaardig? Ik denk het niet. Vinden de eigenaars van die bedrijfswagens dit onrechtvaardig: wees maar zeker! Wat voor de één dus "evenwichtig" is, zal voor een ander net niet "evenwichtig" zijn.Tom, jij lijkt nog steeds niet te beseffen dat van jou "kleine man" niet alleen verwacht wordt dat hij onevenredig bijdraagt.
correctJe verlaagt de loonkost door de belastingsdruk te verlagen.
Zoek eens 1 vakbond die tegen het bestrijden van misbruiken in de ziekteverzekering is?En die verlaag je door de snoeien in werkloosheidsuitkeringen, mogelijkheden om veel te vroeg op pensioen te gaan, misbruiken in de ziekteverzekering, enz... Maar aan die dingen mag de overheid van de vakbonden niet raken. Bijgevolg blijft de loonkost in dit land hoog... door de eisen en de druk van de vakbonden. Het wordt hoog tijd dat de vakbonden inzien dat hun eisen alle voeling met de realiteit verloren hebben...
Iemand die van zijn 22 jaar werkt, heeft ten opzichte van iemand van zijn 14 jaar werkt, wel 8 jaar loon in te halen. Dus dat die persoon die op 22 jaar begint, meer verdient, vind ik niet zo vreemd.Maar iemand van 14 jaar laten werken tot 60 (zwaar fysieke arbeid, dus niet enkel mentaal, maar ook fysiek kapot) terwijl iemand die op 22/23 jaar begonnen is te werken (na studies) én (meestal) een hoger loon heeft slechts verplichten om tot 62 jaar te werken is niet logisch.
dus iemand die maar begint te werken op 30 jaar heeft recht op nog een hoger loon? Mij lijkt leeftijd geen argument voor loon. Ervaring wél.Iemand die van zijn 22 jaar werkt, heeft ten opzichte van iemand van zijn 14 jaar werkt, wel 8 jaar loon in te halen. Dus dat die persoon die op 22 jaar begint, meer verdient, vind ik niet zo vreemd.Maar iemand van 14 jaar laten werken tot 60 (zwaar fysieke arbeid, dus niet enkel mentaal, maar ook fysiek kapot) terwijl iemand die op 22/23 jaar begonnen is te werken (na studies) én (meestal) een hoger loon heeft slechts verplichten om tot 62 jaar te werken is niet logisch.
na 1 maand lijk je me fysiek moeilijk te kunnen aftakelen.Ik ben de uitspraken "ik voer fysiek zware arbeid uit, da's iets anders dan iemand die héél de dag achter een burootje zit" zo moe aan het worden. Mentale arbeid wordt serieus onderschat. Ik heb vakantiejob gedaan in Atlas Copco aan de lijn daar (vervanging van iemand die in verlof was). Ik ben geen enkele dag fysiek moe naar huis gegaan. En dan hoor ik iemand van de vakbond van Atlas Copco enkele weken terug in het nieuws zeggen dat de jobs van de mensen aan de lijn niet mogen onderschat worden en dat het wel even iets anders is dan "achter een buro zitten".
er is een groot verschil tussen moe zijn en versleten zijn. Ja, ik ben ook soms moe. Maar fysiek versleten ben ik enkel na een stakingsdag :pWel, ik "zit achter een buro", maar kom soms echt moe thuis, mentaal EN fysiek. Ik ben héél de dag bezig met complexe materie en het gebeurt meer dan eens dat ik op het einde van de dag barstende koppijn heb.
Ik heb het over later beginnen werken wegens het volgen van een opleiding, hé. Niet later beginnen werken en de jaren ervoor geen klop uitvoeren. Vind je het dan niet normaal dat iemand die meer / hoger geschoold is, meer verdiend? Loon zou van drie factoren mogen afhangen: 1. Kennis, 2. Ervaring, 3. Aantal mensen die het werk WIL doen (verpleegkundigen mogen voor mijn part een héél stuk meer verdienen dan nu het gval is).dus iemand die maar begint te werken op 30 jaar heeft recht op nog een hoger loon? Mij lijkt leeftijd geen argument voor loon. Ervaring wél.
Geloof me, zelfs na jaren ga je echt niet "fysiek kapot" zijn van de job die ik moest doen hoor.na 1 maand lijk je me fysiek moeilijk te kunnen aftakelen.
Maar er is geen verschil tussen "mentaal versleten zijn" en "fysiek versleten zijn". Beiden zijn even zwaar, als mentaal versleten zijn al niet zwaarder is. Dat een vakbondsman van Atlas Copco nog maar DURFT beweren dat daar fysiek zware jobs zijn, is schandalig. Als er iets van meer dan een paar kilo moet getild worden, hebben ze daar heismotoren voor hangen. Men gaat daar echt zijn rug niet kapotheffen, hoor. Een groot deel van de mannen die daar aan de lijn werken zitten gewoon op een stoel hun vijsjes in te draaien. Fysiek héél vermoeiend hoor. En mentaal! Man, man, man. Na een paar jaar ben je gewoon kapot! En maar klagen, en maar klagen... En dan de uitspraak DURVEN doen: "'t Is wel iets anders dan nen hélen dag achter nen buro zitten." Die man zou zich héél erg moeten schamen voor zo'n uitspraak.er is een groot verschil tussen moe zijn en versleten zijn. Ja, ik ben ook soms moe. Maar fysiek versleten ben ik enkel na een stakingsdag :p
ik vind het niet normaal dat iemand, puur omdat hij hoger geschoold is, meer verdient. Wel dat iemand, omdat zijn werk een hogere expertise/ervaring noodzaakt, meer verdient.Ik heb het over later beginnen werken wegens het volgen van een opleiding, hé. Niet later beginnen werken en de jaren ervoor geen klop uitvoeren. Vind je het dan niet normaal dat iemand die meer / hoger geschoold is, meer verdiend? Loon zou van drie factoren mogen afhangen: 1. Kennis, 2. Ervaring, 3. Aantal mensen die het werk WIL doen (verpleegkundigen mogen voor mijn part een héél stuk meer verdienen dan nu het gval is).dus iemand die maar begint te werken op 30 jaar heeft recht op nog een hoger loon? Mij lijkt leeftijd geen argument voor loon. Ervaring wél.
Fysiek zwaar (=slijtage) sleep je mee voor de rest van je leven. Mentaal zwaar kan je na het stopzetten van de activeiten langzaamaan te boven komen.Geloof me, zelfs na jaren ga je echt niet "fysiek kapot" zijn van de job die ik moest doen hoor.na 1 maand lijk je me fysiek moeilijk te kunnen aftakelen.Maar er is geen verschil tussen "mentaal versleten zijn" en "fysiek versleten zijn". Beiden zijn even zwaar, als mentaal versleten zijn al niet zwaarder is.er is een groot verschil tussen moe zijn en versleten zijn. Ja, ik ben ook soms moe. Maar fysiek versleten ben ik enkel na een stakingsdag :p
na een studentenjob beweer je uitspraken te kunnen doen over een gans bedrijf. Hier lijk je me toch véél te voortvarend te zijn...Dat een vakbondsman van Atlas Copco nog maar DURFT beweren dat daar fysiek zware jobs zijn, is schandalig. Als er iets van meer dan een paar kilo moet getild worden, hebben ze daar heismotoren voor hangen. Men gaat daar echt zijn rug niet kapotheffen, hoor. Een groot deel van de mannen die daar aan de lijn werken zitten gewoon op een stoel hun vijsjes in te draaien. Fysiek héél vermoeiend hoor. En mentaal! Man, man, man. Na een paar jaar ben je gewoon kapot! En maar klagen, en maar klagen... En dan de uitspraak DURVEN doen: "'t Is wel iets anders dan nen hélen dag achter nen buro zitten." Die man zou zich héél erg moeten schamen voor zo'n uitspraak.