Mijn kinderen zijn uit huis geplaatst hoe terug krijgen??

boos
Topic Starter

Re: Mijn kinderen zijn uit huis geplaatst hoe terug krijgen?

#46 , 30 jan 2013 14:39

U zegt dat jullie nog bij elkaar wonen dus hebben geen scheiding in werking gezet. Dus ik neem aan dat de zaak gaat om de kinderen weer thuis te krijgen en niks anders scheiding een weer een andere zaak

Er is geen scheiding nee, maar we doen afstandelijk tegen elkaar en leven wel in 1 huis nog.
Zijn nicht van mijn man bemoeit zich nu met onze kinderen en belt me man telkens op als er iets is, ze heeft namelijk contact met de gezin begeleider van onze kinderen, ik heb de gezin begeleider opgebeld met de vraag of ze geen enkele informatie wilt geven aan de nicht van mijn man aangezien zij veel opstookt tussen ons.
ze zal dit voor leggen aan de jeugdrechter, wat denken jullie dat de jeugdrechters hier we op ingaan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#47 , 30 jan 2013 14:59

De begeleider heeft geen enkele bevoegdheid om tegenover derde welke info dan ook door te geven. Dat is schending van het beroepsgeheim.
Hij/zij kan enkel tegen jeugdrechter en indien toegelaten ook tegen de ouders iet zeggen.
Als de nicht enig officieel statuut heeft dus verbonden aan een dienst die ook maar iets te maken heeft met gerecht of sociale diensten dan is het voor haar eveneens schending van beroepsgeheim eerst door het uithoren van de begeleider (niet haar zaken) en dan het doorgeven van de info.

ninaa22

#48 , 30 jan 2013 15:18

Maar wat voor informatie moet een begeleider doorgeven aan zijn nicht en doet zij dat op verzoek van wie
Spreekt u man geen Nederlands ?

Reclame

boos
Topic Starter

#49 , 30 jan 2013 17:24

Maar wat voor informatie moet een begeleider doorgeven aan zijn nicht en doet zij dat op verzoek van wie
Spreekt u man geen Nederlands ?
Mijn man spreekt niet goed Nederlands maar verstaat wel alles, tevens kan hij wel Frans.
Zij tolkt dan aan hem, maar dat kan ik net zo goed doen.
Ik heb tegen de gezin begeleider gezegd dat ze niets meer moet vertellen aan zijn nicht.
Ook heb ik een vermoeden dat mijn man het ouderlijke gezag aan het regelen is, dus dat hij de voogdij krijgt over de kinderen en daarom dat ik de advocaat contact gegevens niet mag weten etc kan dit zomaar?
Nu wil ik een prodeo advocaat nemen /aanvraag indienen bij de rechtbank maar ze vragen mij om loonfiches en ik werk niet maar mijn man wel, en nu wilt hij die natuurlijk niet geven zodat ik die aanvraag kan indienen, weet niet hoe ik dit moet uitleggen aan de rechtbank , of dat ik die loonfiches toch ergens kan verkrijgen

Franciscus

#50 , 30 jan 2013 18:37

De belastingsbrief eens meenemen kan ook

boos
Topic Starter

#51 , 30 jan 2013 18:41

De belastingsbrief eens meenemen kan ook
En weet u van welke jaar? Ik heb hier wel belastingbrieven, maar ze vroegen mij om nu de loonfiches mee te nemen van oktober, november, december 2012

Franciscus

#52 , 30 jan 2013 18:44

De laatste belastingbrief.
Weet u waar uw echtgenoot werkt?
Verstopt uw echtgenoot zijn loonfiches?
Misschien kan u op een juridisch infopunt al eens terecht voor gratis advies.
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=74" onclick="window.open(this.href);return false;

boos
Topic Starter

#53 , 30 jan 2013 18:46

De laatste belastingbrief.
Weet u waar uw echtgenoot werkt?
Verstopt uw echtgenoot zijn loonfiches?
Misschien kan u op een juridisch infopunt al eens terecht voor gratis advies.
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=74" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet waar hij werkt, maar zijn loonfiches verstopt hij, dus belastingbrief aanslagjaar2010?

lucgescheiden

#54 , 30 jan 2013 18:58

Neem contact op met de locale belastingdienst, deze is bevoegd om u een copy te bezorgen van de belastingaanslag.

Een verzoek om loonfiches voor te leggen, is op zijn minst onbezonnen.
Immers; loonfiches geven niet weer welke effectief netto-inkomen er wordt ontvangen.
De enige die ter zake voldoende deskundigheid bezit is de fiscus.
Maar al te vaak wordt er een loopje genomen met de realiteit; rechters vonnissen dan alla:
"er werd niet aangetoond dat..." ook al mag uit het voorgelegde voldoende blijken hoe de situatie zich verhoudt.
In dat geval is het niet meer dan verantwoord dat een rechter de deskundigheid van de fiscus ter hulp roept, maar ja...
Laatst gewijzigd door lucgescheiden op 30 jan 2013 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Handige documenten voor Personenrecht

boos
Topic Starter

#55 , 30 jan 2013 20:15

Ik zal vrijdag een prodeo aanvraag indienen, heb toch het vermoeden dat mijn man bezig is de kinderen voor zich te winnen zodat hij het gezag krijgt

ninaa22

#56 , 31 jan 2013 11:04

als je in een echtscheiding zit is het geloof ik anders want dan krijg je wel een prodeo advocaat als jij geen loon hebt maar bij andere zaken zoals u want u woont nog samen met u man dus gaan ze kijken naar wat er gezamelijk binnen komt
dat moet geloof ik onder de 1300 euro zijn tenzij het veranderd is

ninaa22

#57 , 31 jan 2013 11:20

Maar loopt er een Echtscheiding jullie zijn toch nog bij elkaar ik neem aan nog getrouwd

boos
Topic Starter

#58 , 31 jan 2013 11:38

Maar loopt er een Echtscheiding jullie zijn toch nog bij elkaar ik neem aan nog getrouwd
Nee er loopt geen echtscheiding, ik werk zelf niet me man wel, verdiend ongeveer per maand netto 1400 maar het kinderbijslag is afgepakt omdat dat nu naar de pleegouders gaat, dus weet niet of ze dat dan er bij gaan tellen?

ninaa22

#59 , 01 feb 2013 10:22

Kinderbijslag is bedoelt om de kinderen te onderhouden. Ik neem aan van niet
Het beste is even te vragen hoe en wat aan een prodeo kantoor of het ocmw.
Op deze manier brengen jullie het wel in gevaar om de kinderen terug te krijgen u man is in beroep gegaan tegen de toespraak van u man neem ik aan
Of lopen er twee zaken dat hij de voogdij regelt? Dit zijn wel twee verschillende zaken

boos
Topic Starter

#60 , 01 feb 2013 15:29

Ik ben nog gehuwd, advocaat van mijn man is in beroep gegaan tegen de uitspraak van de jeugdrechter, maar ben bang dat hij dus hij achter me rug de voogdij regelt aangezien hij de contact gegevens niet aan mij wilt geven van zijn advocaat etc, ben vandaag naar rechtbank gestapt om pro deo aanvraag te doen en heb prodeo advocaat toegewezen gekregen, dus die zal mij contacteren, maar weet dus niet of mijn advocaat kan zien wat die andere advocaat van mijn man wilt doen?

Terug naar “Echtscheiding”