Wagen geblokkeerd op eigen oprit en olievlekken

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Wagen geblokkeerd op eigen oprit en olievlekken

#31 , 19 sep 2014 23:35

Zal dan toch een verjarende termijn moeten geweest zijn.
Het andere mogelijk recht van opstal - eigenaar grond - eigenaar gebouwen die erop staan....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#32 , 19 sep 2014 23:40

Dat veldwetboek is wel interessant, maar als ik door onze permanentie bvb word opgeroepen kan ik niet weg.
Dan komt u te laat toe, en kan u (of uw werkgever) de gevolgschade hiervan verhalen op de eigenaar van het voertuig. Politie bellen om een vaststelling te doen mag, ook al kunnen ze niet meer dan dat doen. En zo heeft u bewijs om voornoemde schade aan te rekenen.

nijltjetweety
Topic Starter

#33 , 19 sep 2014 23:45

Schade zoals de oproepingspremie die ik mis loop bvb kan ik dan wel verhalen?

Ik las net nog iets.
Voor het plaatsen van een wielklem bij foutparkeerders zou je een vergunning moeten hebben. Dus wat het plaatsen van een bord betreft, dat is een ding. Dat voertuig vastzetten zou ik nog iets anders moeten op verzinnen dan? Want als die persoon wegrijd blijft die ongestraft.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#34 , 19 sep 2014 23:52

Vergunning op de openbare weg vermoed ik niet op privaat domein.

Turaki

#35 , 20 sep 2014 00:04

Op uw oprit mag u een klem plaatsen, zonder het voertuig te beschadigen (best eens oefenen eerst). Op de openbare weg blijft u van de wagen af (maar dan is de politie wel weer bevoegd).
Schade zoals de oproepingspremie die ik mis loop bvb kan ik dan wel verhalen?
Uw oproeppremie, de bijkomende kosten van uw werkgever om een vervanger op te roepen, eventuele meerprijs herstelling wegens grotere schade doordat de herstelling op zich liet wachten, verlies inkomen klant doordat hij extra tijd stil gelegen heeft, ...
Kortom, alle schade.

Terug naar “Andere”