Het kadaster is "fout".

Mariette
Topic Starter

Re: Het kadaster is "fout".

#31 , 22 aug 2014 09:40

Nu heb ik een vraag: hoe zit het voor die regularisering? Normaal gezien moeten ze een boete betalen daarvoor. Ik heb hier nog niets van gehoord. Stel dat de gemeente een architect heeft aangesteld om dat te onderzoeken, en ze dan een rekening geven van die 15000€ dan zal die 15000€ euro zowel de onkosten voor de architect als de regulariseringsboete denk ik toch. Anders kan het zijn dat ze nog een boete moeten betalen voor de regularisering. Of hebben ze de ramen vervangen door ramen zoals ze eigenlijk moeten zijn volgens die bouwvergunning (dus herstellen in oorspronkelijke staat zonder bouwovertreding zeg maar).
Neenee, ze hoeven geen boete te betalen. Ze hebben uiteindelijk niks verkeerd gedaan.
De ramen werden door de vorige eigenaar 25 cm groter gemaakt dan aangevraagd (bouwaanvraag was om van twee ramen één grote raam te maken, dat is geschied, alleen de afmetingen klopten niet helemaal). Zij hebben gewoon nieuwe dubbelglasramen geplaatst, dus zelf niks vergroot. Ze waren uiteraard niet op de hoogte van de vorige bouwaanvraag.
(Raar genoeg beweerde de gemeente eerst dat ze geen plannen van de woning hadden, maar nadien bleken ze wèl die bouwaanvraag te hebben).

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette
Topic Starter

#32 , 22 aug 2014 12:45

Neem eens contact op met de orde van architecten en informeer daar eens of een prijs van 15.000,00 € een normale prijs is voor een opmeting en tekenen van plan. Voeg wel een foto van het huis bij uw klacht.
http://www.architect.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit ga ik hen zeker doorgeven.

Reclame

Terug naar “Andere”