Zwartwerk werkgever

JPV
Juridisch actief: Ja

Re: Zwartwerk werkgever

#16 , 28 okt 2016 19:17

Op grote werven overuren van arbeiders in het zwart betalen is voorbij.
ik zie het nochtans (jammer genoeg) regelmatig gebeuren.

En het antwoord op de vraag van de OP is duidelijk: aangeven.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Minnegirl
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#17 , 28 okt 2016 21:18

De werkgever melde dat hij voldoende liquide middelen had, maar voor het belastingvoordeel beter leent,
De werknemers doen gemiddeld een 5 tot 6 overuren per dag, natuurlijk in het zwart. Zij krijgen wit meer dan zwart (wat ik ook niet fair vind)
De baas belt elke klant persoonlijk op om te vragen of ze in het zwart willen betalen, (heb gesprekken)
De firma heeft verschillende neven firma's waar ze natuurlijk een deel van het geld witwassen
Voorbeeld, de firma koopt immo een gebouw met 5 appartementen kostprijs 350.000€ 200 officieel en 150.000€ zwartgeld, illegale praktijken lijkt mij,

denlowie
Juridisch actief: Nee

#18 , 28 okt 2016 21:23

Wat gaan je collega's er van denken als je dit bekend maakt, ik denk dat je dan beter ander werk zoekt en een paar km verhuist !

En anoniem, juist dit kan perfect, maar uitkomen doet het toch hoor wie ze verklikt heeft !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”