Werkgever over de schreef

Oude Belg

Re: Werkgever over de schreef

#16 , 13 sep 2016 15:22

"DenLowie", je beseft weet toch dat de 19e eeuw voorbij is?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#17 , 13 sep 2016 15:44

"DenLowie", je beseft weet toch dat de 19e eeuw voorbij is?
Wat ik hier wekelijks lees van werknemers betwijfel ik het toch een beetje !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

giserke

#18 , 16 sep 2016 23:40

Wat de TS omschrijft zijn symptomen van een bedrijf in moeilijkheden.
Vroeg of laat is die ondernemer failliet.
ik zie niet in waar je dat uit afleidt; Bruut gedrag tegen werknemers is niet uitsluitend bij bedrijven waar er slechte bedrijfsresultaten gehaald worden hoor.
Ervaring leert me dat dit effectief wel het geval is bij de meeste bedrijven. Een bedrijf die op deze manier met zijn personeel omgaat speelt zijn beste krachten kwijt, en de prestaties personeelsleden leiden onder het gedrag van die werkgever. Het feit dat er op deze manier met werknemers wordt omgegaan is wel degelijk een teken dat er wat fundamenteler fout zit met dat bedrijf. Zoals ik zeg het is dan ook een symptoom van een bedrijf in moeilijkheden.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#19 , 19 sep 2016 07:43

Ervaring leert me net dat dit zeker niet het geval is. Tuurlijk kom je het vaker voor bij verlieslatende bedrijven, maar dat is geen noodzaak en verre van een veralgemeenheid. Een héél grote kuisfirma heeft hier in de regio dit probleem, nochtans is het een uiterst winstgevend bedrijf.

Je merkt het gewoon het vaakst bij sectoren waar een kennis van bedrijfsbeheer/management vaker afwezig is (bouw, vooral kleine bouwbedrijven) of sectoren waar men met lage arbeidsvoorwaarden werkt en men dus gemakkelijk rouleert met personeel (waarde van personeelsbehoud is dan een stuk lager)

denlowie
Juridisch actief: Nee

#20 , 19 sep 2016 09:49

Neem de restaurants ook maar bij die kennen er ook wat van om mensen te kleineren en uit te schelden !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”