Twijfelachtige praktijken

sloeberken

Re: Twijfelachtige praktijken

#16 , 13 jun 2016 14:01

Die bon gewoon gebruiken, dat moet je doen.
Een vervaldatum op een cadeaubon is namelijk nietig.
Klopt niet hoor.
Zoals Tom reeds correct vermeldde is een cadeaubon niets meer en niets minder dan een verkoopsovereenkomst. De voorwaarden van die overeenkomst kunnen vrij gekozen worden...
De voorwaarde voor de overeenkomst van TS was dat hij/zij een bepaalde bon kon gebruiken voor een bepaalde prijs met de daarbij horende einddatum... Niets verkeerd mee.
Wel als fotograaf een bon uitgeeft als particulier (geen zelfstandige).
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#17 , 13 jun 2016 14:10

Die bon gewoon gebruiken, dat moet je doen.
Een vervaldatum op een cadeaubon is namelijk nietig.
Klopt niet hoor.
Zoals Tom reeds correct vermeldde is een cadeaubon niets meer en niets minder dan een verkoopsovereenkomst. De voorwaarden van die overeenkomst kunnen vrij gekozen worden...
De voorwaarde voor de overeenkomst van TS was dat hij/zij een bepaalde bon kon gebruiken voor een bepaalde prijs met de daarbij horende einddatum... Niets verkeerd mee.
Wel als fotograaf een bon uitgeeft als particulier (geen zelfstandige).
oké, maar daar gaat mijn antwoord niet over :)

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#18 , 13 jun 2016 14:44

Als de fotograaf een particulier is, zou ik hem vriendelijk vragen om mijn geld terug te geven of dat zijn cadeabon anders, in plaats van bij het oud papier, wel eens bij de fiscus zou kunnen belanden... Ik denk niet dat de fiscus dit nog als "occasionele inkomsten" gaat bekijken, als je er cadeabonnen voor uitgeeft... ;)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”