Niet iedereen heeft de luxe om zomaar van werk te veranderen.
Da's waar. De meeste mensen hebben niet de luxe om "zomaar" van werk te veranderen. Maar iedereen heeft wel de mogelijkheid om te ZOEKEN naar een andere werkgever (terwijl men bij de huidige blijft werken zolang men niets anders gevonden heeft, uiteraard). Huidige werkgever hoeft helemaal niet te weten dat je iets anders zoekt.
Ik heb me zelf al twee keer kunnen "verbeteren" door af en toe eens uit te kijken naar andere "opportuniteiten" in mijn branche, terwijl ik reeds vast werk had. Zelfs iemand die bij een kuisfirma werkt, heeft de mogelijkheid om uit te kijken naar een job bij een andere kuisfirma met misschien betere uren, betere voorwaarden, iets hoger loon... Hoe meer mensen binnen een bepaalde sector dit gaan doen, hoe meer werkgevers binnen die sector hun werknemers tevreden zullen willen houden. Als binnen een bepalde sector mensen die in dienst zijn, amber nog naar iets anders uitkijken, kunnen de werkgevers min of meer doen wat ze willen met hun werknemers. Maar bon, we gaan wat off topic. Het ging over een ziektebriefje, zeker?

.