discussie doktersattest

Foody
Topic Starter

Re: discussie doktersattest

#16 , 17 nov 2015 13:52

MIjn man is productie arbeider, het is daar echt gewoon een fabriek waar mensen niet meer zijn dan een nummertje.
Maar... hij heeft een vast contract met een OK loon, in een 2 ploegen systeem, dus veranderen van werkgever is momenteel geen optie.
Met een kindje van 1 jaar en een hypotheek.
Maar bon, we maken er het beste van.

Ander vraagje, vertsturen jullie dat doktersbriefje dan steeds ook Aangetekend?
Want stel dat je dat niet doet, en de brief komt nooit aan, dan kan je niets bewijzen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#17 , 17 nov 2015 14:03

ik raad mensen aan om het attest in te scannen en door te mailen en melding te maken dat het origineel in de brievenbus gesmeten is. Dat lijkt me bij discussie voldoende, in die 9 jaar ervaring op dat vlak nog geen problemen mee gehad.

Foody
Topic Starter

#18 , 17 nov 2015 14:16

Ok goed idee, bedankt hiervoor!

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#19 , 17 nov 2015 15:04

Niet iedereen heeft de luxe om zomaar van werk te veranderen.
Da's waar. De meeste mensen hebben niet de luxe om "zomaar" van werk te veranderen. Maar iedereen heeft wel de mogelijkheid om te ZOEKEN naar een andere werkgever (terwijl men bij de huidige blijft werken zolang men niets anders gevonden heeft, uiteraard). Huidige werkgever hoeft helemaal niet te weten dat je iets anders zoekt.

Ik heb me zelf al twee keer kunnen "verbeteren" door af en toe eens uit te kijken naar andere "opportuniteiten" in mijn branche, terwijl ik reeds vast werk had. Zelfs iemand die bij een kuisfirma werkt, heeft de mogelijkheid om uit te kijken naar een job bij een andere kuisfirma met misschien betere uren, betere voorwaarden, iets hoger loon... Hoe meer mensen binnen een bepaalde sector dit gaan doen, hoe meer werkgevers binnen die sector hun werknemers tevreden zullen willen houden. Als binnen een bepalde sector mensen die in dienst zijn, amber nog naar iets anders uitkijken, kunnen de werkgevers min of meer doen wat ze willen met hun werknemers. Maar bon, we gaan wat off topic. Het ging over een ziektebriefje, zeker? ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”