Terras verzakking.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Terras verzakking.

#16 , 09 okt 2015 09:43

Dus uw expert oordeelt dat het terras niet gelegd is zoals het hoorde? Als de verzekeraar van de aannemer de expertise van uw expert aanvaardt (en geen tegenexpertise laat uitvoeren), sta je al sterk, denk ik. Keep us posted, zou ik zo zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fabtastic
Topic Starter

#17 , 14 okt 2015 18:16

Onze aannemer is er echter niet van overtuigd dat hij slecht werk zou geleverd hebben en zijn verzekeraar laat weldra een tegen-expertise uitvoeren ter zijnen verdediging. Dit met alle partijen ter plaatse.
Intussen al meerdere echte :wink: aannemers laten komen en deze zeggen allemaal hetzelfde: terras volledig opbreken en uitgraven tot op goeie grond. Dit is ook de mening van onze expert.

Ik hou jullie op de hoogte...

Afbeelding

mava105
Juridisch actief: Nee

#18 , 14 okt 2015 19:53

Duidelijk te zien op deze foto: De verzakking situeert zich op de plaats van de vroegere bouwput. Het duurt vele jaren alvorens een grond terug zijn volle draagkracht van voor de bouwwerken zal hervinden. Daarom steeds een goede fundering onder een terras dat aanleunt tegen de gevel, en waaronder een bouwput zat..

Reclame

KJ86

#19 , 15 okt 2015 23:37

Ik sluit mij aan bij mava. De oorzaak zal het uitgraven van de fundering en riolering zijn. Hopelijk zijn uw rioleringsbuizen niet verzakt.
Waarom het volledige terras uitbreken als de verzakking lokaal is? Dit kan toch opgelost worden met een herstelling.

fabtastic
Topic Starter

#20 , 22 okt 2015 15:41

Achter het huis zijn geen buizen of dergelijke, de regenafvoer buizen gaan onmiddelijk de kruipkelder in .
Kleine herstelling is niet mogelijk aangezien het volledige terras bewogen is en waterafdracht naar het huis gaat.
Volgens expert en andere aannemers mogen we content zijn dat we nog geen vochtig plakwerk hebben binnen.
Probleem is een goede ondergrond / fundering. Destijds hadden we het volle vertrouwen in deze aannemer en dachten dat deze voldoende op de hoogte was ivm de juiste plaatsing van het terras.

Terug naar “Aanneming”