recht op kostenloze annulatie van mazout bestelling

denlowie
Juridisch actief: Nee

Re: recht op kostenloze annulatie van mazout bestelling

#16 , 27 jan 2015 15:20

Hier bij ons word de mazout geleverd op één dag !

Dit begrijp ik niet dat je moet wachten op mazout.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
k.b.

#17 , 27 jan 2015 15:33

Hier bij ons word de mazout geleverd op één dag !

Dit begrijp ik niet dat je moet wachten op mazout.
Bij ons ook hoor ... meestal "next day"

Men heeft 20 dagen de tijd gehad om naar de Haven van Antwerpen te rijden ... de vrachtwagen te vullen met "goedkope" stookolie en deze te gaan leveren bij TS aan de overeengekomen prijs van 28/12 ...

Nu heeft TS volgens mij alle recht te eisen dat zijn bestelling van 28/12 als contractueel verbroken te beschouwen zodat hij vandaag een nieuwe kan plaatsen ... aan de huidige marktprijs ...

En dat berichtje dat je krijgt nadat je de bestelling plaatste aangaande de drukte ? ...
Pff ... men zou op dergelijke sites toch wel een "vermelding" kunnen maken van deze feiten voor men zijn bestelling moet bevestigen ...

een beetje OFF topic ...

Zou je zoals bij elke online aankoop voor deze stookolie je bestelling kunnen annuleren binnen de 7 dagen ???
Bevoorbeeld bij een prijsdaling ...

k.b.

giserke

#18 , 27 jan 2015 15:34

snap dan nog altijd het nut niet van te wachten met leveren. Ze hebben de olie, en wordt geleverd aan bestelprijzen... door te wachten met leveren, gaan ze niet extra winst maken. Wat ik vermoed : ze wachten zelf met bestellen en hebben nu geen (of amper) voorraad, omdat de prijzen dalen, en laten klanten wachten, die toch te veel moeten betalen (doordat ze vast zitten met besteldatum prijzen).
Als ze wachten met leveren kunnen ze speculeren op een prijsstijging om zo hun verliezen te beperken.

Reclame

k.b.

#19 , 27 jan 2015 15:51

Verliezen beperken ???

Niets belet hen vandaag aan te kopen en te verkopen ???
Als je vandaag moet kiezen tussen 2000 liter stookolie gaan leveren aan de prijs van vandaag of 2000 liter gaan leveren aan een prijs die is overeengekomen op 28/12 zou ik weten wat ik eerst zou doen ...

Zijn er hier echt mensen die denken dat deze hele sector niet meer zal leveren ten gevolge van de dalende prijzen ... en in zijn zetel gaat zitten wachten op een prijsstijging ??

Wat ik wel vermoed is dat de binnenscheepvaart vandaag volgeboekt zou kunnen zitten ...

k.b.

roharro
Juridisch actief: Ja

#20 , 27 jan 2015 16:13

wat in de bestelbon staat telt

gedachten kunnen zalig zijn maar doen niet ter zake
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

k.b.

#21 , 27 jan 2015 16:19

wat in de bestelbon staat telt

gedachten kunnen zalig zijn maar doen niet ter zake
Kunnen wie hieruit besluiten dat die "druktemail waarin men gewag maakt van 5 tot 8 dagen vertraging" eigenlijk geen deel is van de overeenkomst ....
hij is immers verstuurd nadat de overeenkomst tot stand kwam ...

k.b.

sloeberken

#22 , 27 jan 2015 16:48

Het staat wel degelijk in hun algemene voorwaarden dat je recht hebt op vergoeding.

Ingeval xxxxxxxxxx.be CVBA overgaat tot gehele of gedeeltelijke verbreking, zal de consument
gerechtigd zijn op eenzelfde vergoeding.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Rosegarden
Topic Starter

#23 , 27 jan 2015 16:58

Ben nog eens terug gaan kijken naar de voorwaarden en levertermijnen. Op de site vandaag staat inderdaad dat de levertermijn tss 15 en 20 werkdagen bedraagt. Op het moment van onze bestelling was dat nog 5 tot 8 dagen, dus een groot verschil. In de algemene voorwaarden vind ik enkel terug dat ze recht hebben op 100 euro schadevergoeding als je zonder reden annuleert. Nu is de vraag natuurlijk of onneindig moeten wachten een geldige reden is. We hebben nog geluk dat het geen dringende vraag was en we dus bijgevolg nog niet in de kou zitten. De leveringen gebeuren enkel van maandag tot vrijdag (5-dagen week dus). Als er al een levering plaats vindt, zal het in elk geval de laatste zijn die we ooit bij mazoutvoordeel.be plaatsen.

jef007

#24 , 27 jan 2015 17:26

even terzijde :
ik heb vorige maand mazout besteld via "groupasol.be" ( =groepsaankoop)
nadat de overeengekomen prijs/liter werd medegedeeld, kan men bestellen of niet bestellen
en dit aan de prijs en de dag van de bestelling
dus : geen verrassingen betreffende prijs

Freda76

#25 , 28 jan 2015 15:25

Ik heb geen ervaring met deze website, maar ik heb besteld via mazoutleveren.be; op maandag 19/01/2015 besteld en op 26/01/2015, zoals voorzien, alles geleverd.

Terug naar “Huren”