moeder inwonen bij haar moeder - verzet broers?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: moeder inwonen bij haar moeder - verzet broers?

#16 , 11 nov 2014 23:29

Wonen wil zeggen zijn belangen hebben. Dus als moeder zich daar laat inschrijven en kwartierinspecteur stelt vast dat ze er effectief woont is ze er gedomicilieerd ... broers kunnen dat niet tegengaan.
Waar zou ze anders gedomicilieerd zijn?

Schulden ...als daar een regeling voor is kan dat toch geen probleem zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#17 , 11 nov 2014 23:39

Om terug te gaan naar het begin, er zijn wat schulden en de broers van mijn moeder hebben nu besloten: ze mag er wonen, logeren,....maar ze mag er in geen enkel geval gedomicilieerd zijn. Haar moeder volgt hun redeneringen klakkeloos en zegt: geen domicilie hier mogelijk of ik kan nog deurwaarders krijgen en dat wil ik niet.
Wat zijn hier de mogelijkheden?
Indien uw grootmoeder niet wil dat haar dochter bij haar komt wonen dan is dat zo.
Ze beslist wie er bij haar mag wonen.
Daar valt niet veel aan te doen.

Maar in je oorsponkelijke vraag was het anders: daar mocht het niet van de broers. Die kunnen niet beslsisen wie er wel of niet bij hun moeder mag wonen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

kwispel
Topic Starter

#18 , 12 nov 2014 10:12

Die broers zijn erg manipulatief en maken haar nu bang met dat van die schulden. Zelfs al is er een regeling voor, ze blijft bang.
Op dit moment is die bangmakerij zo ver gegaan dat ze niet mag komen inwonen.
In het verleden leken bepaalde schulden onder controle en kwam er een deurwaarder langs voor iets geheel anders. Het lijkt me niet uitgesloten dat er zich weer zoiets zou kunnen voordoen. De vraag is: kan je dan iemand onderdak geven en zelf buiten schot worden gezet?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 12 nov 2014 10:49

Uiteraard kan dat maar een DW dient daar geen rekening mee te houden.
Indien er goederen in beslag worden genomen van moeder dan zal via beslagrechter moeten bewezen worden dat ze niet van moeder maar van grootmoeder zijn.
Trukje van alleen die kamer is van dochter..... indien er bij de gemeente geen onderverdeling is gemaakt in aparte woongelegenheden of kamerverhuur kan dat problemen geven.

Terug naar “Andere”