tweedehands wasmachine uit kring****winkel

de reden
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: tweedehands wasmachine uit kring****winkel

#16 , 10 okt 2014 17:24

De kosten bedoeld in het vorige lid zijn de kosten die moeten worden gemaakt om de goederen in overeenstemming te brengen, namelijk de verzendingskosten en de kosten die verband houden met loon en materiaal.
Ik vermoed dat het hier gaat over mogelijke verzendingskosten die de verkoper moet maken om het product naar de producent terug te sturen. Niet over de kosten die de koper moet maken om het terug te brengen naar de verkoper.

Ik begrijp het probleem eigenlijk niet goed: u hebt de machine zelf afgehaald, waarom kan u ze dan niet zelf terugvoeren ook? U zegt dat de kringloopwinkel niet wil repareren, maar dat is het geval niet. Ze willen wel repareren, maar u moet het toestel terugbrengen...
volgens de economische inspectie heb ik hierin inderdaad geen gelijk en zal ik het moeten naar de winkel brengen.

niet dat ik dit niet wil maar denk dat er maar weinig mensen een lekkende machine in hun auto willen zetten. dit obstakel is te wijten aan het defect. komt erbij ik woon op 1km van de winkel en ze passeren hier dagelijks meermaals , maar bon ik zal het tevoet op een rollerkarretje tot daar voeren. maar ik ga wel de herstelling ervan eisen art 1649 quinquies §2

er is wel een dossier opgesteld;
3 maanden garantie op het kassaticket zetten mag niet
ze hebben 2 verkoopsvoorwaarden eentje die blijkbaar in orde is en mij per mail werd toegestuurd en eentje die ze met de klant meegeven op de achterkant van het verkoopsdocument en wat daar op staat is niet in orde. dus zullen ze wat dat betreft zich in regel moeten stellen en mogelijk een sanctie krijgen.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#17 , 22 okt 2014 11:26

inspecteur belde vanmorgen voor aan de winkel af te spreken

ze komen morgenvroeg het wasmachine ophalen en gaan mijn centen bij de ophaling teruggeven
de ophaling is niet verplicht, maar gezien de geringe afstand en de aard van het defect hebben ze onder bemiddelling toch een toegeving gedaan.

er zijn vaststellingen gedaan en er volgt een onderzoek.
hopelijk dienen ze de wettelijke garantietermijnen te vermelden en kunnen alle klanten in de toekomst genieten van de wettelijke garantietermijn waarop ze uiteindelijk recht hebben,

en nu naar het volgende

er is gerookt in de refter, een chauffeur rookte in een busje waarmaa ze werkvolk vervoeren en een baas rookte in zo'n busje, ik vroeg om zijn sigaret uit te doen wat die weigerde, ik vroeg aan de chauffeur om te stoppen omdat ik wilde uitstappen en die weigerde te stoppen.

heb firma aangetekend aangeschreven, kopie naar de dienst veiligheid, arbeidsgeneesheer en de arbeidsinspectie
iemand op moedwillige wijze verplichten om passief mee te roken vind ik onaanvaardbaar en zeker als dit gebeurd door leidinggevend personeel
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

jef007

#18 , 22 okt 2014 14:31

wat is het verband tussen roken in de refter en uw kapotte wasmachine?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”